برنامه‌های دهه کرامت امیدافزا، نشاط‌آفرین، مروج شادی دینی

مسئول هیأت اندیشه‌ورز ستاد بزرگداشت دهه کرامت، تبیین را از اصلی‌ترین محورهای برنامه‌های این دهه مبارک دانست و گفت: برنامه‌ها و جشن‌های این ایام باید طراوت‌بخش حرکت‌های فرهنگی بر مدار حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن طیب حسینی، مسئول هیئت اندیشه ورز ستاد بزرگداشت دهه کرامت در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان در خصوص فعالیت های این هیئت گفت: رصد فعالیت های مراکز و برنامه های آنها در ایام مبارک دهه کرامت از مهمترین فعالیت های هیئت اندیشه ورز می باشد.

حجت الاسلام طیب حسینی ادامه داد: امسال با توجه به حساسیتی که برنامه های دهه کرامت دارد یک دستور عمل از سوی هیئت اندیشه ورز ستاد بزرگداشت دهه کرامت صادر شده تا برنامه ها متناسب با این دستور العمل به نحو احسن در سطح جامعه برگزار شود.

مسئول هیئت اندیشه ورز ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: یکی از مهمترین مواردی که در این دستور العمل آمده است و می توان به آنها اشاره کرد این است که برنامه های دهه کرامت باید طراوت بخش حرکت های فرهنگی با محوریت حضرت معصومه و امام رضا(ع) باشد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های دهه کرامت بایستی امید افزا، نشاط افرین، مروج شادی دینی و حلال باشد. حجت الاسلام طیب حسینی محور تبیین را یکی از اصلی ترین محورهای برنامه های این دهه مبارک دانست و گفت: جهاد فی سبیل الله تبیین هیچگاه نباید فراموش بشود و نبایستی خدای ناکرده این فریضه مورد غفلت واقع شود.

مسئول هیئت اندیشه ورز ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: برنامه ریزان بایستی هوشیاری لازم را برای تدارک برنامه های دهه کرامت داشته باشند؛ برنامه هایی که معرفت افزاست و مروج دین و معارف الهی می باشد بهترین راه مقابله با مکر دشمنان محسوب می شود.

حجت الاسلام طیب حسینی با تاکید بر اینکه هدف دشمنان تضعیف باورهای ایمانی و دینی مردم است گفت: توجه به این نکته خیلی مهم و ضروری است که در برنامه ریزی های دهه کرامت بایستی برنامه ها مروج دین و معارف باشد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تلاش داریم از ترویج برنامه‌های فاقد وجاهت شرعی در این ایام مبارک جلوگیری شود گفت: حوزه های علمیه همزمان با این ایام مبارک اقدام به تولید محتوای فاخر و مورد نیاز اقشار مختلف در سطوح و قالب های متنوع به شکل های مکتوب و چند رسانه ای، مولتی مدیا، پاسخ به شبهات، فیلم و کلیپ و محتوای مورد نیاز مخاطبین کرده است.

حجت الاسلام طیب حسینی تولید محتوای ارزشمند متناسب با دهه کرامت را یکی از محورهای بسیار مهم و مورد توجه حوزه های علمیه دانست و گفت: حوزه های علمیه در این بخش بسیار فعال هستند و تا کنون هم بیش از ۵هزار محتوای فاخر، مفید و ارزشمند علمی و فرهنگی در خصوص دهه کرامت و حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از طریق کانال ها و سایت های اطلاع رسانی قابل دسترس است.

وی به تشریح دیگر برنامه های حوزه های علمیه در ایام دهه کرامت پرداخت و گفت: برنامه ریزی برای اجرای تقریبا بیش از ۱۰ هزار برنامه متنوع علمی در بیش از یک هزار نقطه در کشور و ۴۰۰ نقطه در جهان این نقاط اعم از مراکز و مدارس و نهادهای حوزوی هستند، در این نقاط یک هزار و چهارصد گانه ملی و بین المللی برنامه های مختلفی در طول دهه مبارکه کرامت اجرا می شود و می توان گفت در طول دهه کرامت غریب به ۱۰ هزار برنامه متنوع از سوی حوزه های علمیه به صورت ملی و بین المللی اجرا می شود.

حجت الاسلام طیب حسینی خاطر نشان کرد: از جمله محورهای دیگر فعالیت های مراکز حوزوی در ایام دهه کرامت اعزام مبلغ و سخنران و فعال سازی مبلغان فضای مجازی و اینترنتی است که حوزه های علمیه بسیار در این عرصه فعالیت دارند. برگزاری نشست های علمی و میزگردها و پاسخ به شبهات از دیگر فعالیت های حوزه های علمیه در ایام دهه کرامت می باشد. فعالیت های حوزه های علمیه در این ایام در تبیین و ترویج معارف بلند اهل بیت تاثیر گذار است.

کد خبر 1762116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha