جنبش دانشجویی فرانسه در حمایت از غزه به «مدارس» این کشور رسید

پس از دانشگاه، دعوت برای حمایت از مردم غزه و مخالفت از جنگ اسرائیل به مدارس متوسطه فرانسه رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، پس از موسسه معتبر علوم سیاسی در پاریس و دانشگاه معتبر سوربن، دانش آموزان دبیرستانی فرانسوی قصد دارند به جنبش دانشجویی علیه جنگ غزه بپیوندند.

در پی جنبش دانشجویی که از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا آغاز شد و به سراسر دانشگاه‌های جهان کشیده شد، اتحادیه مدارس متوسطه فرانسه (USL) خواستار اعتصاب موسسات آموزشی شد.

پیام اتحادیه مدارس متوسطه فرانسه ، خواستار آتش بس در غزه و به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط فرانسه است.

« منس نادل» نایب رئیس اتحادیه مدارس متوسطه، در مصاحبه با تلویزیون «بی. اف. تی . وی» گفت: تعداد زیادی از مدارس متوسطه از فردا(روز دوشنبه) تعطیل خواهند بود.

نادل توییتی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت:  همه بحث و جدل ها درباره بسیج دانشجویی را می شونیم، اما هرکسی می تواند درباره صدها کشته پیدا شده در گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر صحبت کند؟ در این بسیج شرکت کنید و صحبت درباره غزه را متوقف نکنید.

 پلیس فرانسه این هفته دانشجویان حامی فلسطین را که در داخل موسسه علوم سیاسی پاریس دست به تحصن زده بودند، بیرون کرد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با روزنامه «لا تریبون دو دیمانش» برای اولین بار احساسات خود را نسبت به جنبش دانشجویی فرانسه ابراز کرد و گفت: این اعتراضات کاملاً مشروع و حتی سالم و اطمینان بخش است که جوانان ما بتوانند بگویند اخبار بین المللی بر آنها تأثیر می گذارد و آنها در مورد آن بحث می کنند. اما تحمیل این یا آن سیاست به یک مؤسسه با زور و ممانعت، و جلوگیری از ورود دانشجویان دیگر به کلاس ها به بهانه یهودی بودن، این جمهوری نیست. این احترام به دیگران و کثرت گرایی نیست.

کد خبر 1762010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha