بنیاد رودکی، میزبان اجراهای موسیقی تالار وحدت و برج آزاد

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ از میزبانی اجراهای موسیقی نواحی در تالار رودکی خبر داد و گفت: امسال شاهد اجرای گروه های قابل توجه موسیقی سنتی، ردیف دستگاهی و هویتی در مجموعه تالارهای وحدت، رودکی و برج آزادی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اللهیاری، مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: وزیر فرهنگ، حضور خوانندگان پیشکسوت و مطرح در حوزه موسیقی ملی، موسیقی دستگاهی که صاحب کسوت و عنوان بوده و مردم چندین دهه دنبال کننده صدای آن‌ها هستند، را پیش بینی و تاکید کرد.

اللهیاری ضمن ابزار امیدواری برای همیاری خوانندگان و قرارگیری آنها در کنار اکستر ملی افزود: امیدواریم شاهد اجرا و باز اجرای قطعات این عزیزان خواننده با همراهی اکستر موسیقی ملی ایران باشیم.

وی از میزبانی اجراهای موسیقی نواحی در تالار رودکی خبر داد و گفت: امسال شاهد اجرای گروه های قابل توجه موسیقی سنتی، ردیف دستگاهی و  هویتی در مجموعه تالارهای وحدت، رودکی و برج آزادی خواهیم بود.

اللهیاری ادامه داد: بنیاد رودکی تسهیلاتی برای اساتید و پیشکسوتان حوزه موسیقی اقوام فراهم خواهد کرد و تا پایان سال شاهد اجراهای متنوع و هویتی که ریشه در خاک و فرهنگ این مملکت دارد خواهیم بود.

مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان ، از میزبانی موسیقی دستگاهی نسل جدید و میانی موسیقی ایران خبرداد و افزود:  تالار رودکی میزبان اجراهای هنرمندانی  است که در سال‌های اخیر در بین مردم در نوازندگی و آواز شناخته شده‌ و نسل جدیدتری هستند، خواهد بود.

کد خبر 1761952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha