ریاض میزبان ششمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۲۵

فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی قرار است ششمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۵ را در ریاض عربستان برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السبق، ششمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۵ میلادی به میزبانی ریاض پایتخت عربستان خواهد بود.

این تصمیم پس از دومین سفر کمیته بازرسی وابسته به فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی به ریاض اتخاذ شد که در طول این سفر، آمادگی ورزشگاه‌ها و سالن‌های تمرینی که رقابت‌های مسابقات سال آینده در این مکان‌ها برگزار خواهد شد، تایید شد.

کمیته بازرسی در گزارش خود به توجه زیادی کمیته برگزار کننده مسابقات ریاض ۲۰۲۵ با میزبانی یک دوره ایده آل و آمادگی کامل آن برای این رویداد ورزشی بزرگ که با مشارکت ۵۷ کشور از چهار قاره جهان برگزار می شود. اشاره کرد.

فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی همزمان با برپایی ششمین دوره مسابقات سالگرد اولین دوره آن که در سال ۲۰۰۵ یعنی ۲۰ سال پیش در چهار شهر عربستان از جمله مکه مکرمه، مدینه منوره، جده و طائف برگزار شد، جشن می‌گیرد.

 گفتنی است، بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی از سال ۲۰۰۵ میلادی در عربستان آغاز شد. در این بازی ها ۵۷ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی شرکت می کنند و همه ورزشکاران مسلمان و غیرمسلمان کشورهای عضو حق شرکت در این بازی ها را دارند. به طوری که مسلمانان کشورهای غیر عضو حق حضور در این بازی ها را ندارند.

 دومین دوره از بازی های همبستگی اسلامی قرار بود در ایران برگزار شود که به دلایل برخی مشکلات لغو شد. سومین دوره در سال ۲۰۱۳ در شهر پالم بانگ در اندونزی و چهارمین دوره در سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر باکو در آذربایجان و پنجمین دوره در شهر قونیه ترکیه برگزار شد.

کد خبر 1761846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha