لزوم تدوین برنامه جامع مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی

عباس زاده گفت: برنامه جامع و مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید تدوین شود و این مهم از اولویت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده_ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی امروز (۱۵ اردیبهشت) در ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان اظهار داشت: هنر حاکمیت و محل آزمون مسئولان در مسئله مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت بحران لنگ بزنیم، جایی برای دفاع نیست، افزود: برنامه جامع و مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید تدوین شود و این مهم از اولویت ها است.

عباس زاده با اشاره به خسارت سیل  زیرکوه، گفت: از همان ساعات اولیه سیل، تمام محورها بازدید و با بسیج امکانات و دستگاه‌ها، محورهای اصلی مواصلاتی بازگشایی شدند.

وی با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری درخصوص مدیریت بحران؛ توجه به آب‌های مرزی را از اولویت‌ها دانست و گفت: در سطح استان بیش از ۲۲۰ سازه آبخیزداری طی دو تا سه سال گذشته اجرا شده است که اگر نبود خسارت‌ها دو برابر می شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: شناسایی چالش بحرانی در برنامه‌های مدیریت بحران باید مورد توجه مدیران باشد، ما در شرایط جدید باران از نوع رگباری و سیلابی هستیم که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت های عمرانی ما با یک ندانم کاری به دنبال سیلاب از دست می رود لذا پیشنهادهای تکمیلی را باید داشته باشیم، گفت: هم اکنون وضعیت شهرستان خوسف به دنبال سیلاب  از  وضعیت نهبندان هم بدتر شده است و شرایط آن همانند زیرکوه است لذا تمام استان نیازمند توجه و مدیریت بحران است. 


وی گفت: هزار میلیارد تومان خسارت سیل به زیرساخت راه در زیر کوه برآورد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: حوزه‌های راهداری، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی بیشترین خسارت‌ها را داشته اند و باید گزارش ها جمع بندی و خسارت ها اعلام شود.

عباس زاده با بیان اینکه شرایط خسارت در نهبندان همانند زیرکوه نیست و مدیریت بحران در این شهرستان خوب بوده است، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مدیریت بحران کم است و باید از امکانات محلی برای مدیریت بحران استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید مجوزهای استفاده از بخش خصوص در شرایط بحران اخذ شود که مانعی در شرایط بحران وجود ندارد، گفت: هم اکنون دستگاه‌ها باید ارزیابی و اقدامات حبرانی خسارت را آغاز کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های جبران خسارت سیل توسط دستگاه‌ها باید ارائه شود.

عباس زاده  تصریح کرد: حجم عملیات سیل در خوسف زیاد بوده و با توجه به انتخابات باید راه‌های دسترسی به روستاها بازگشایی شود.

کد خبر 1761746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha