عطر شهادت در اجتماع عظیم صادقیون مشهد پیچید

مراسم باشکوه عزاداری سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، شهرشهادت امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) و در سالروز شهادت امام صادق(ع)، در حالیکه هوا به شدت بارانی بود شاهد برگزاری باشکوه اجتماع بزرگ صادقیون در عرصه میدان شهدا بود. مراسمی که با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "مجید شخصی شتردار" پراز عطر شهادت شده بود.

عطر شهادت در اجتماع عظیم صادقیون مشهد پیچید

در این اجتماع که از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه روز شنبه آغاز شد جمعی از مسوولان اجرایی مشهد و استان خراسان رضوی، امام جمعه مشهد، اقشار مختلف مردم و هیاتهای مذهبی مشهد حضور داشتند.

قرائت قرآن کریم، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، مدیحه سرایی توسط مداح اهل بیت (ع)، شعرخوانی با مضمون شهادت امام صادق (ع) از جمله برنامه های این مراسم بود.

عزاداران مکتب جعفری پس از تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده، با در دست داشتن پرچم‌های سیاه، سبز و قرمزکه شعارهایی چون  "مفتخریم که مذهب ما جعفری است"، "لبیک یا امام" و "هیهات منا الذله" ، "یا صادق آل محمد، یا علی ابن موسی الرضا(ع)، یا حسین شهید(ع) و یا ابالفضل(ع)" بر روی انها نقش بسته بود و با زمزمه یا امام رضا (ع) از میدان شهدا به سو حرم سلطان سریر ارتضا حضرت علی این موسی الرضا(ع) حرکت کردند.

عطر شهادت در اجتماع عظیم صادقیون مشهد پیچید

پیکر مطهر این شهید والامقام نیز پس از طواف در حرم مطهر رضوی، به بلوک ۱۵ گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

گفتنی است، این شهید والامقام متولد سال ۴۲ بود که در سن ۱۸ سالگی در تنگه چزابه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اما تاکنون امکان کشف و انتقال پیکر پاکش به کشور میسر نبود.

پایان پیام/

کد خبر 1761735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha