آمادگی کامل حوزه نظارت و بازرسی بر انتخابات در ورامین

معاون دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات (شورای نگهبان) شهرستان ورامین گفت: در حال حاضر هیئت نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه ورامین پیشوا و قرچک برای برگزاری دور دوم انتخابات همچون دور اول آمادگی کامل را دارد و نیروهای نظارتی اعم از ستادی و ناظرین شعب اخذ رأی آموزش های لازم را دیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران،امیر شهاب معاف معاون دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات (شورای نگهبان) شهرستان ورامین صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حمایت از مردم مظلوم غزه این روزها شاهد اعتراضات دانشجویی و بازداشت دانشجویان و اساتید معترض در قلب آمریکا هستیم، معترضان در دانشگاه های سراسر آمریکا می خواهند روابط مالی خود را به رژیم صهیونیستی قطع کنند و در این خصوص سرکوب و اخراج دانشجویان و اساتید حامی فلسطین در کشور  مدعی آزادی و حقوق بشر ادامه دارد. 
وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و بیان داشت:در عملیات وعده صادق ۱۰ کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند اما خداوند خواست و این اتفاق و عملیات مبارک رقم خورد و شاهد حمایت جانانه از مردم ایران بودیم، عملیات وعده صادق بار دیگر به شیعیان و ملت ایران ابهت و برتری بخشید. 
معاف برگزاری انتخابات در دور دوم در شهرستان ورامین، قرچک و پیشوا را مهم دانست و افزود: طبق قانون اساسی قانون انتخابات، فصل الخطاب رد و تایید صلاحیت داوطلبان و تایید صحت و سلامت انتخابات در حوزه های انتخابیه، با شورای نگهبان است و در مرحله اول برخی از داوطلبان در پرونده‌های آنها مدارک متقن و مستند منفی وجود نداشت و تایید صلاحیت شدند و برخی نیز رد صلاحیت شدند و انتخابات همانند کل کشور با حضور مردم با صحت و سلامت برگزار شد. 
معاون دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان گفت:متاسفانه پس از انتخابات مدارک جدیدی از فرد منتخب بدست شورای محترم نگهبان رسید که منجر به رد صلاحیت فرد منتخب گردید و از آنجایی‌که در روند انتخابات مشکلی وجود نداشت و صحت آن مورد تایید بود، بر اساس قانون انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک بین نفر دوم و سوم به مرحله دوم انتخابات کشیده شده است. 
معاف ادامه داد: در حال حاضر هیئت نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه ورامین پیشوا و قرچک برای برگزاری دور دوم انتخابات همچون دور اول آمادگی کامل را دارد و نیروهای نظارتی اعم از ستادی و ناظرین شعب اخذ رأی آموزش های لازم را دیده اند. 
وی با اشاره به اینکه تعامل خوبی بین هیئت نظارت بر انتخابات و هیئت اجرایی وجود دارد، اظهار داشت: تبلیغات این  مرحله هم اکنون در حال انجام است و تمکین به قانون و اجرای عدالت، عدم توهین و تحقیر نامزد مقابل انتظار ما از نامزدها است، هر چه تبلیغات بهتر و مثبت تری داشته باشیم انگیزه مردم هم برای حضور در انتخابات بیشتر خواهد شد.
معاون دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان ورامین در پایان گفت: قرار بود دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دشت ورامین بصورت تمام الکترونیک باشد ولی بنابر ملاحظات و نبود زیر ساخت‌های لازم شمارش آن بصورت دستی خواهد بود و کسانی می توانند در رای گیری شرکت نمایند که در دور اول در این حوزه رای داده اند و یا در هیچ حوزه انتخابیه ای شرکت نکرده بودند.

کد خبر 1761725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha