شبستان گزارش می دهد؛

مساجد البرز میزبان مجلس عزای شهادت امام صادق(ع) هستند

اجرای طرح پویش صادق با محوریت مسجد و مدارس در کانون های مساجد
مساجد البرز میزبان مجلس عزای شهادت امام صادق(ع) هستند

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در سطح استان البرز با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد برپا شده است و مساجد مزین به پرچم سیاه عزاداری و سوگواری شده اند؛ در این میان طرح پویش صادق با محوریت کانون های مساجد در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، مساجد، آستان مقدس امامزادگان استان البرز، حسینیه ها و ...با برافراشتن پرچم سیاه عزاداری شهادت رئیس مکتب تشییع حضرت امام صادق(ع) یاد و نام آن امام عزیز را گرامی داشته اند.

از شامگاه روز گذشته بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با برپایی مجلس وعظ، سخنرانی و مرثیه سرایی خود را آماده راه اندازی دسته های سینه زنی برای امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ساخته اند.

زائران و مجاوران آستان مقدس امامزادگان شریف در سطح استان البرز همچنین فعالان مسجدی برای برپایی دسته های سینه زنی آماده شده اند تا بر مظلومیت آن امام اشک حسرت و ماتم ریزند.

مساجد البرز میزبان مجلس عزای شهادت امام صادق(ع) هستند

حجت الاسلام رضا مدیردهقان، امام و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در منطقه اوقافی های کرج در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: توجه به مقام شامخ امام صادق(ع) یکی از وظائف و رسالت های تربیتی با محوریت کانون مسجد است.

مدیرکانون فرهنگی هنری صراط حق افزود: آماده سازی محیطی مسجد، برپایی مجلس سخنرانی و وعظ، برپایی آیین مرثیه سرایی از جمله اهداف و برنامه هایی است که به مناسبت این روز در نظر گرفته شده است.

امام جعفربن محمد معروف به امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعیان است که به مدت ۳۴ سال امامت و زعامت شیعیان را بر عهده داشت و در نهایت به دست منصور دوانیقی به فیض شهادت نائل آمد.

براساس این گزارش، امام صادق(ع) همواره بر روش تربیت و هدایت شاگردانی ممتاز و خبره اهتمام داشت و با روش تقیه در برابر موج فشارهای امویان ایستادگی کرد.

گفتنی است، متناسب با روش و مکتب امام صادق(ع) طرح پویش صادق میان مدارس و مساجد در حال اجرا است که براساس آن پیرو هماهنگی به عمل آمده با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برای برپایی هرچه با شکوه تر عزا در روز شهادت رییس مذهب تشیع حضرت امام صادق(علیه السلام)، مقررشد، اقدامی مشترک تحت عنوان « پیوند صادق» بین مدارس و مساجد همجوار انجام شود. 

حجت الاسلام کاظم شکری با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: به منظور بزرگداشت شهادت امام صادق علیه السلام برگزاری مراسم عزاداری، با میزبانی هیئات دانش آموزی در مدارس و مساجد  ۱۵ اردیبهشت  به همراه پویش کتابخوانی در رده های سنی مختلف با جوایز ویژه کمک هزینه سفر به عمره، عتبات عالیات، مشهد مقدس و صدها جایزه ی نقدی دیگر از طریق لینک  https://zil.ink/peyvandesadegh برپا می شود. 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: توجه به مسئله تربیتی و هدایت نیروهای نخبه و توانمند در جریان امامت امام صادق(ع)، ارزش و اهمیت جایگاه علم و استاد را مشخص می کند. اینکه امام (ع) شاگردانی متعهد و مومن تربیت و هدایت کردند و آنان را در مسیر رشد و سازندگی خود و جامع قرار دادند. 

در این اقدام مشترک دانش آموزان به همراه اولیای خود ساعاتی قبل از اذان ظهر روز شهادت(شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه) در مدرسه حضور پیدا می نمایند و مسیر مدرسه تا مسجد را به عزاداری می پردازند.

کد خبر 1761718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha