ارتقا بینش و معرفت جامعه از برکات نهضت علمی و فرهنگی امام صادق(ع)

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: ارتقا بینش و معرفت جامعه از برکات نهضت علمی و فرهنگی امام صادق(ع) بوده است.

دکتر راضیه میرعلی ملک در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: به لطف الهی از این امام هُمام احادیث گرانقدر بسیاری به دست ما رسیده که باید با عمل به این رهنمودها، به زندگی خود در ابعاد فردی و اجتماعی و نیز مسایل خانوادگی، رنگ و بوی دینی و الهی ببخشیم.

وی افزود: نقش امام صادق(ع) در توسعه و تقویت مذهب تشیع، بسیار مهم و کلیدی است کما این که حضرت با تربیت شاگردان بسیار در عرصه های گوناگون، زمینه هدایت افراد جامعه اسلامی را به خوبی فراهم نمودند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: دوران حیات نورانی و به خصوص امامت حضرت به اذعان و گواه تاریخ، دوران تضارب آرا بین گروه های و فرقه های مختلف بوده و در ضمن شبهات گوناگونی مطرح می شده که در این راستا نهضت علمی و فرهنگی امام صادق(ع) باعث شد تا جامعه دچار گمراهی و ضلالت نشده و به سوالات و شبهات مردم و نسل جوان نیز از طریق حضرت و یاران و شاگردانش پاسخ داده شود.

وی بیان داشت: نتیجه مجاهدت های رئیس مذهب جعفری و البته تلاش شاگردان حضرت باعث شد که سطح بینشی و معرفتی مردم جامعه از جمله شیعیان و محبان اهل بیت(ع) ارتقا یافته و برکات این نهضت بزرگ علمی و معرفتی در جامعه آن زمان و البته دوران پس از حیات حضرت نیز تداوم داشته باشد.

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران در پایان گفت: درواقع ارتقای بینش و معرفت جامعه از برکات نهضت علمی و فرهنگی امام صادق(ع) بوده است.

کد خبر 1761698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha