عملکرد شیعیان باید مذهب را تقویت کند

امام جمعه داران با اشاره به اینکه باید مایه افتخار اهل البیت(ع) باشیم، گفت: عملکرد گفتاری  و رفتاری شیعیان باید مذهب و دین را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام «سید شجاع الدین ابطحی» در جمع عزاداران شهادت امام صادق(ع) تیران با اشاره به روایت امام صادق(ع) که شیعیان مایه زینت ما باشند، اظهار داشت: نوع رفتار ما و گفتار ما نشان از شیعی و جریان زندگی شیعیان است.

امام جمعه داران افزود: یک فرد شیعه در جمعیت زیادی از انسان ها با نوع رفتار خود می تواند زبان زد عام خاص باشد و همه به آن افتخار کنند که مایه مباهات اهل البیت(ع) نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: عملکرد گفتاری و رفتاری شیعیان باید زمینه ساز تقویت مذهب و دین اسلام باشد و نباید با رفتارهای غلط مایه یاس و ناامیدی اهل البیت(ع) بشویم.

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اینکه قمه زنی یکی از سنت های غلط و پر حاشیه برای شیعیان است، تصریح کرد: دشمن از آن برای تبلیغ علیه دین و مذهب استفاده می کند و این رفتارها بر خلاف توصیه معصومین است.

وی با بیان اینکه متون و روش های مداحی نیز حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: انحراف در محتوا و فعالیت مداحان نیز نقطه ضعف بوده و به ضرر شیعیان است.

امام جمعه داران ادامه داد: رفتار شیعیان می تواند مایه خرسندی و مباهات معصومین بشود و بر عکس آن نیز بعضی از اقدامات ناراحتی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) به شاگردان خود در پاسخگویی به سوالات ابزار خوشحالی می کرد، گفت: ما نیز در رفتار خود مثل شاگردانش باعث خوشحالی معصومین بشویم.

کد خبر 1761696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha