معاون وزیر ارشاد: امسال ۸۷ هزار نفر عازم سرزمین وحی می‌شوند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: امسال بیش از ۸۷ هزار ۵۰۰ نفر از ۲۴ اردیبهشت برای حج تمتع عازم سرزمین وحی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «سید عباس حسینی» در کنگره حج اصفهان به برنامه ریزی های صورت گرفته برای حج تمتع امسال اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کل کشور ۲۴ اردیبهشت امسال عازم سرزمین وحی می شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: این حجاج به وسیله ۲۱ پرواز از فرودگاه های بین المللی به مقصد مکه یا مدینه اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به حجاج پیش بینی شده، تصریح کرد: ۲ بیمارستان در مکه و مدینه جهت خدمت رسانی درمانی پیش بینی شده و زائران برای درمان خود از آن استفاده خواهند کرد.

حسینی ادامه داد: هتل های اسکان و آشپزخانه های مرکزی نیز برای خدمت رسانی به حاجیان ایرانی آماده بوده و تا پایان مناسک حج این خدمات برپا است.

وی به سلامت حاجیان و شرایط سنی آنان نیز اشاره کرد و گفت: توانایی انجام اعمال حج بسیار مهم بوده تا در سرزمین وحی دچار مشکل نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت میانگین سنی حاجیان را ۵۷ سال اعلام کرد و اذعان داشت: خانم ۹۲ ساله بیشترین سن را در بین حاجیان ایرانی دارد و دختر نوجوان ۱۱ ساله با کمترین سن عازم است.

وی به تاثیر افزایش نرخ دلار بر هزینه ها نیز اشاره کرد و اضافه کرد: هزینه های حج در مقایسه با سال گذشته ۳۰۰ دلار کمتر شده اما تورم باز بر هزینه ها تاثیر داشته است.

معاون وزیر ارشاد: امسال ۸۷ هزار نفر عازم سرزمین وحی می‌شوند

 ۷۲۰۰ حاجی اصفهانی عازم سرزمین وحی

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان اصفهان در این مراسم به جمعیت حاجیان اصفهانی اشاره کرد و گفت: ۷۲۰۰ نفر از این استان عازم سرزمین وحی هستند.

حجت الاسلام حسین اژدری افزود: این حاجیان در قالب ۵۳ کاروان به سرزمین وحی برای مناسک حج اعزام می شوند.

وی یادآورشد: اولین کاروان سوم خردادماه اعزام خواهند شد که در حال حاضر حجاج آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

حجت الاسلام اژدری با بیان اینکه کنگره حج فرصتی برای اجرای مناسک است، تصریح کرد: امسال برای مدیریت برنامه ها و جلوگیری از زحمت برای حجاج غرب استان اصفهان علاوه بر کنگره شهر اصفهان، یک مراسم هم در نجف آباد برگزار می شود.

کد خبر 1761694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha