اخلاص اولین کلید قبولی حج است

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اولین کلید قبولی حج اخلاص است گفت: همچنان نزدیک ۹۰۰هزار نفر دیگر در صف انتظار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در کنگره عظیم حج تمتع در اصفهان، اولین کلید قبولی حج اخلاص است و بسیاری از افرادی که اسیر هستند اسیر این هستند که نیتشان خالص نیست.

وی دومین کلید را برنامه‌ریزی دقیق برای این حج و تمام ساعات آن دانست و گفت: اگر برنامه‌ریزی نباشد انسان این فرصت عظیم از دست می‌دهد و آنچه که باید به دست بیارویم را از دست می‌دهیم.

نواب با بیان اینکه حج تمتع فرصتی بی‌نظیر است که در اختیار شما هست افزود: در مسجد الحرام و مسجد النبی صورت‌ها را بر زمین بگذارید  و با سجده طولانی با خدا مناجات کنید.

وی با تاکید بر پرداختن به دعا و درخواست از خداوند اظهار داشت: از خدای بزرگ هرچه می‌خواهید بخواهید که اگر آنجا اینها را بخواهید خداوند عنایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پشت سر زائرین امسال به اندازه ۱۲ تا ۱۳ سال دیگر افراد برای حج در انتظار هستند خاطر نشان کرد: همچنان نزدیک ۹۰۰هزار نفر دیگر در صف انتظار هستند.

وی با تاکید بر ضرورت کسب دانش و آگاهی قبل از سفر حج تصریح کرد: کلاس‌های مربوطه و جلسات آموزشی و کتاب‌های مربوطه به دانش افزایی کمک می‌کند.

این کارشناس مذهبی اصلاح رفتار و پاک شدن از رذائل اخلاقی را  بسیار مهم برشمرد و گفت:  با قبول شدن در پیشگاه الهی انشالله از این فرصت به نحو احسن بهره ببریم.

 نواب با اشاره به اینکه امسال هم زایرین در آرامش و امنیت به سفر حج اعزام می‌شوند و به امید اینکه این امنیت در جهان اسلام جهان شمول شود افزود: مادران غزه‌ که جنازه کودکان خود را در آغوش می‌گیرند و با حسرت تمام چهره نشکفته نوجوانان شأن را با دست خود به خاک می‌سپارند نتیجه تفکر ضد دینی لیبرال دموکراسی را دارند دفن می‌کنند.

نواب ادامه داد: مردم غزه با استقامت و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب که در این زمینه بسیار موثر بوده از تفکرات حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و رهبری‌های مقام معظم رهبری در جهان اسلام بهره گرفته‌اند و باید آرامش و امنیت را بدست آورند.

کد خبر 1761683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha