ظهور در اندیشه امام صادق(ع) تثبیت می‌شود

امام جمعه تیران و کرون گفت: اهمیت و وقوع ظهور ولیعصر(عج) در اندیشه امام صادق(ع) تشریح و تثبیت می‌شود.

حجت الاسلام «حسین رشیدیان» در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به احادیث و تشریح واقعه ظهور در کلام امام صادق(ع) اظهار داشت: در احادیث و روایات این امام همام موضوع ولادت، غیبت و فرج امام زمان مطرح و تشریح شده که پشتوانه ای برای شیعیان است.

امام جمعه تیران و کرون افزود: شیعیان با اتکا به همین روایات برای دفاع از ظهور استفاده می کنند و اندیشه های امام صادق(ع) این موضوع مهم را تشریح و تثبیت می کند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) تلاش های زیادی را برای گسترش معارف اسلامی انجام دادند، تصریح کرد: اقدامات این امام توانست جهش متعالی در جامعه بشری به ویژه مسلمانان شیعه ایجاد کند.

حجت الاسلام رشیدیان تربیت شاگردان دینی و متخصصان مذهبی در آن دوران را زمینه ساز گسترش این اقدام تا عصر حاضر بیان کرد و گفت: طلاب و روحانیون باید آن مسیر و جریان دینی تا فرج امام عصر ادامه دهند.

وی بهره گیری از مفاهیم دینی را گره گشایی مشکلات جامعه دانست و اذعان داشت: هر چقدر از مفاهیم و دستورات دینی فاصله بگیریم آن وقت معضلات و آسیب های زندگی فردی و اجتماعی نیز افزایش خواهد یافت.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: وحدت و انسجامی که معصومین(ع) بر آن تاکید داشته اند امروز نیز مانع از نفوذ دشمن خواهد شد و روح امیدواری در کشور تقویت می شود.

وی تمرکز و استمرار در دعای فرج را برای جامعه مهم خواند و یادآورشد: انتظار فرج بهترین اعمال و برای گره گشایی از مشکلات کارساز و مهمترین اقدام است که باید روز و شب در همه برنامه های زندگی به آن توجه شود.

کد خبر 1761680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha