ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت اساتید در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه نقش استادان در بحث حجاب و عفاف بسیار مهم است گفت: باید از ظرفیت اساتید در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری در دانشگاه بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام قاسم قاسمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، درنشست هم اندیشی رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی و مسئولین حراست دانشگاههای آزاد اسلامی گیلان ضمن گرامیداشت روز معلم، وعده صادق را یوم الله دیگری دانست و گفت: این افتخار جمهوری اسلامی ایران هست که البته نه اسرائیل بلکه در واقع این یک جنگ جهانی بود که ایران در این زمینه تجربه کرد، جنگ جهانی که در مقابل با انگلیس و فرانسه و خود آمریکا و خود اسرائیل و بعضی از کشورهای در واقع عرب خودفروخته‌ای که در این میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر ثابت کردند که انقلاب اسلامی ریشه در دنیا دارد و اساساً این باعث افتخار ماست.

وی تصریح کرد: بحث حجاب و عفاف ریشه در آیات قرآن دارد و هم فقها در این زمینه فتوی دارند و اساساً یک واجب شرعی و یک واجب قانونی‌ست که تصریح قانون اساسی ماست و اساساً یک مسئله سیاسی هم میتواند قلمداد به آن پرداخته شودو اساسا فرمایش حضرت آقا فصل الخطاب و حجت موجه برای ما بوده و اساساً امروز این حرکت را با عملیاتی که دوستان ما در نیروی انتظامی کشور آغاز کردند، شاهدیم و انشالله که این مسئله به ظهور خواهد رسید.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه استان گیلان استانی که سهمش را به انقلاب اسلامی ثابت کرده است، افزود: استان گیلان یک استان فرهیخته است. فصل تمایز استان گیلان با دیگر استانها در این است که سهمش رو در انقلاب اسلامی به معنای واقعی ثابت کرده و بیش از ۸۰۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد. مردمانی باورمند، مردمانی عمیقاً معتقد انقلابی و در واقع در این زمینه استان گیلان ما یک استان متمایزی علی‌رغم همه داشته‌های ما به لحاظ فرهنگی، علمی، سیاسی و به لحاظ اجتماعی متاسفانه استان گیلان حیات خلوت بعضی استان ها شده که لازم است متولیان فرهنگ در این خصوص چاره اندیشی کنند.

وی به نقش اساتید در دانشگاه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: باید گفت نقش استادان در بحث حجاب و عفاف بسیار مهم است و باید از ظرفیت اساتید در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری در دانشگاه بهره مند شد.

در پایان این نشست هر یک از روسای واحد ها و مسئولین حراست دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 1761679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha