شیعیان آموزه‌های دینی را تا فرج گسترش دهند

امام جمعه نجف آباد با اشاره به نقش امام صادق(ع) در گسترش مفاهیم دینی، گفت: شیعیان آموزه‌های دینی را تا فرج امام زمان(عج) گسترش دهند.

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) به ویژگی های این حضرت و همچنین وظیفه شیعیان اشاره کرد و اظهارداشت: امام صادق(ع) در سخت ترین شرایط جایگاه شیعه را به حد اعلا رساند و در آن دوران بیشترین مطالب تبیین و بیان شد.

امام جمعه نجف آباد افزود: تلاش زیادی برای حفظ منابع دینی و گسترش آن از صدر اسلام تاکنون صورت گرفته و حفظ آن و همچنین اراده برگسترش مفاهیم از اهمیت خاصی است که بر عهده علما و شیعیان قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید نگران انحراف مطالب و کوتاهی در انتشار مفاهیم ناب باشیم، تصریح کرد: همگان به ویژه علما و طلاب حوزه های علمیه باید در این خصوص کار کنند تا از انحرافات جلوگیری شود.

حجت الاسلام حسناتی ادامه داد: مطالب و معارف اهل البیت(ع) در دیگر مذاهب و کشورهای غیراسلامی مورد بررسی قرار گرفته و شیعیان نیز باید از این سرمایه ها برای هدایت بشری و کمک به رفع نیازهای جامعه استفاده کنند.

وی بر لزوم گسترش معارف دینی تاکید کرد و اذعان داشت: شیعیان آموزه‌های دینی را با بهره گیری از فناوری های نوین، تولید محتوا و نگارش و چاپ کتاب تا فرج امام زمان(عج) گسترش دهند.

امام جمعه نجف آباد شجاعت و استقلامت در تبلیغ دین را مهم خواند و یادآورشد: از موانع در این مسیر باید گذشت و جامعه را از تشنگی معارف سیراب ساخت.

وی حفظ مذهب شیعی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: همه نسبت به این مذهب و تلاش های ائمه معصومین(ع) مسئول و باید دین خود را ادا کنیم.

کد خبر 1761678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha