مدارس به برنامه‌های فرهنگی توجه کنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مدارس علاه بر فعالیت‌های آموزشی به برنامه‌های فرهنگی و هویت بخش توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام «سید احمد محمودی» در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به روز بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: این شغل با توجه به ماموریت تربیتی نسل جدید بسیار مهم است و سرچشمه الهی دارد چرا که اولین معلم عالم پروردگار بوده و پس از آن ائمه چنین نقش مهم را داشته اند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: معلمان در فرمایش رهبر انقلاب جایگاه مهمی داشته و ماموریتی عظیم برای هدایت علمی و فرهنگی نسل جدید دارند.

وی با اشاره به ماموریت هویت سازی و تعلیم مبانی دینی و ملی توسط اساتید و معلمان، تصریح کرد: در مدارس علاوه بر فعالیت های آموزشی به برنامه های فرهنگی و هویت بخش نیز توجه شود.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: دانش آموزان باید دشمنان را بشناسند و واقعیت های جامعه را درک کنند تا در کنار علم آموزی بهترین تصمیم ها را برای زندگی خود بگیرند.

وی به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: این برنامه وابسته به جریان غربی بوده و برای نسل آینده کشور ضرر داشت که متوقف شده است.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین به شخصیت شهید مطهری اشاره کرد و افزود: اندیشه های انسان ساز این شهید بزرگ زمینه پیشرفت جامعه بوده و باید از کتاب های آن برای محافل عمومی استفاده و تدریس کرد.

وی همچنین به سالروز شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و اذعان داشت: این امام همام با وجود شرایط سخت ولی برای هدایت جامعه شیعی کار کرد.

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: آن امام همام رئیس مذهب شیعی است که تلاش های زیادی برای زنده نگه داشتن معارف اسلامی در شرایط خفگان دوران خود انجام داد.

کد خبر 1761661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha