اقتصاد باید مقاوم سازی شود

حجت الاسلام میثم تارم گفت: سال هاست که مقام معظم رهبری تاکید بر اقتصاد مقاومتی دارند یعنی این اقتصاد باید مقاوم سازی شود تا مردم نتیجه اقتصاد مقاومتی را بر سر سفره و زندگی شان لمس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع)، گفت: آن حضرت منشأ علومی است که امروز غرب و اروپا به آن افتخار می کنند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه همه مکاتب فقهی و مذاهب اسلامی جیره خوار سفره امام صادق (ع) هستند، ابراز کرد: آن حضرت بنیان گذار حوزه های علمیه با دروس تخصصی است و در رشته های مختلف علوم فیزیک، شیمی، علوم اسلامی، فقهی و احکام شاگردان بسیاری را تربیت کردند.
 
وی بیان کرد: در جریان جنگ های صلیبی که اروپاییان در توحش به سر می بردند و ارزش کتاب و کتابخانه را نمی دانستند بنابراین کتاب های مسلمانان را آتش می کردند اما بعدها که به ارزش کتاب های مسلمانان پی بردند کتاب ها را غارت و سرقت کرده و پس از ترجمه بر روی محتوای آنها کار کردند.

  حجت الاسلام تارم ادامه داد: امروز اروپائیان آن علوم را بازسازی و تنظیم کرده اند علی رغم این که منشا این علوم از اسلام و ائمه اطهار (ع) است اما آنها به مسلمانان فخر می فروشند.

خطیب جمعه جیرفت یادآور شد: آن زمانی که مسلمان در قلب اروپا در اسپانیا و آندلس حاکمیت داشتند اروپائیان نتوانستند این حاکمیت اسلامی را بپذیرند بنابراین با جنگ و شبیخون فرهنگی، تهی کردن مسلمانان و جوانان از معارف اسلامی و فراهم کردن وسایل و ابزارهای ابتذال همچون بی حجابی و شراب خواری زمینه سرنگونی حکومت اسلامی در قلب اروپا را فراهم کردند، در آن زمان بود که بسیاری از علوم را از دانشمندان اسلامی اروپا فرا گرفتند.

وی ضمن تبریک هفته معلم خاطرنشان کرد: بشریت و همه مردم مدیون معلمین دلسوز هستند امروز معلمان دانش آموزانی که هم علاقه و هم استعداد ورود به حوزه های علمیه را دارند تشویق و ترغیب به فراگیری دروس اسلامی و فلسفی کنند.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه حوزه های علمیه ما باید پر رونق باشند، اظهار کرد: هر کس همان طور که خواست امام صادق (ع) بود بتواند در حوزه علمیه درس بخواند، کسب فیض کند و تقوا و تربیت داشته باشد باید بداند سعادت دنیا و آخرت را انتخاب کرده است.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: بهترین راه برای فراگیری علوم اهل بیت (ع) خودسازی، تربیت، سعادت و نشر معارف اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه ما با کمبود مبلغ و روحانی مواجه هستیم، تصریح کرد: ما به مبلغین و روحانیون فرهیخته و فاضل در دانشگاه ها، مدارس و مساجد، در روستاها و شهرها نیاز داریم.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: باید مردم و معلمین کمک کنند نیاز به مبلغ رفع شود تا مردم ما با معارف اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) از طریق حوزه های علمیه آشنا شوند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به اینکه طوفان الاقصی و وعده صادق همچنان در صدر محافل دنیا مورد گفتگو و بحث و تبادل نظر هستند، اظهار کرد: مسئله اول دنیا، فلسطین و غزه است و امروز شاهد هستیم که دانشجویان دنیا به ویژه آمریکا و اروپا برای مظلومیت و حمایت از فلسطین اعتراض و قیام کرده اند و شعار سر می دهند.

وی عنوان کرد: امروز ببینید در غرب به اصطلاح متمدن چه بلایی بر سر این دانشجویان حامی فلسطین و غزه می آورند،  
اگر فردی در ایران اسلامی خاری به پایش برود داد آنها فریاد می زنند که حقوق انسان ها ضایع شده است اما در مقابل، دانشجویان حامی فلسطین و غزه را سرکوب می کنند.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانشجویان آمریکا هنجار شکنی نکرده اند، شیشه ای را نشکسته اند، آتش افروزی نکرده اند، به کسی آسیب نرسانده اند تنها به صورت مسالمت آمیز از فلسطین و غزه حمایت کرده اند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: امروز دختران و پسران دانشجو و اساتید دانشگاه ها را پلیس آمریکا دستگیر کرده و زیر چکمه‌های منفورشان خورد می کنند آیا این معنای دفاع از دانشجو و اساتید این دانشگاه است؟.

وی با بیان اینکه کجایند آنهایی که دلباخته غرب و آمریکا هستند و همواره سیاست های آنها را فریاد می زنند، عنوان کرد: در کشور ما اغتشاشگران و آشوب گران دست به کشتار زدند و انسان های بی گناه را به شهادت رساندند، اموال دولتی و عمومی را غارت کردند و آتش زدند، هنجارشکنی کردند اما نیروی انتظامی و بسیجیان ما با مظلومیت و صبر و اخلاق مداری با آشوبگران برخورد صحیح کردند.
 
حجت الاسلام تارم با بیان اینکه طوفان الاقصی را پست سر گذاشتیم و وعده صادق را به خوبی انجام دادیم، تاکید کرد: مردم ما منتظر وعده صادق و طوفان الاقصی در حوزه اقتصادی هستند و از این تجربه موفقیت آمیز باید مسئولین نظام به ویژه مسئولین حوزه اقتصادی برای بهبود اقتصاد کشور استفاده کنند.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی مردم مطلوبی نیست، ابراز کرد: مردم ما توقع دارند همان طور که به خواست خداوند متعال در زمینه های نظامی قدرتمند و پرتوان هستیم در اقتصاد هم مقاوم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سال هاست که مقام معظم رهبری تاکید بر اقتصاد مقاومتی دارند یعنی این اقتصاد باید مقاوم سازی شود تا مردم نتیجه اقتصاد مقاومتی را بر سر سفره و زندگی شان لمس کنند.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: دولت کار و تلاش می کند و ما قدردان زحمات آیت الله رئیسی هستیم اما باید این تلاش ها بیشتر شود تا مردم آثار تلاش های آنها را در زندگی شان ببینند.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: دولت و قوه قضائیه دست آنهایی که احیانا درصدد خیانت و توطئه در بحث اقتصاد و ارز هستند را با قاطعیت قطع کنند.

کد خبر 1761656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha