بیداری غربی از برکت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام کرامتی اهمیت حوزه های علمیه را تحول آفرینی در عرصه های مختلف برشمرد و بیداری غربی در دانشگاه های آمریکا را برکت انقلاب اسلامی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان ضمن شکرگزاری رحمت الهی باران و رفع نسبی نگرانی کشاورزان، شهادت امام صادق(ع) تسلیت گفت: شناخت و فهمیدن چرایی ظلم و مصائب بر ائمه اطهار در کلام امام صادق(ع) دارای اهمیت است و دلیل این فشارها، تلاش ائمه اطهار برای حاکمیت دین بر جامعه اسلامی بود.


امام جمعه گلپایگان با یادآوری اینکه شناخت امام معصوم با ولایت برمردم یک امر حقیقی مسلم است، بیان کرد: عدم شناخت،  سبب قضاوتهای نادرست مردم نسبت به ائمه اطهار، دوری از اهداف امامان معصوم و بی تفاوتی افراد جامهه نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی می شود.


وی دلیل دشمنی آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی و بی تفاوتی نسبت به کشورهای اسلامی دیگر را وجود نظامی با رهبری  که ولی فقیه، مجتهد آگاه، شجاع و بازیگر مهم در تحولات سیاسی و بین المللی در ایران اسلامی و همپیمانی کشورهای دیگر اسلامی و ساکت بودن آنها در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا ذکر کرد.


حجت الاسلام کرامتی بر ضرورت پرداختن و توجه خانواده های مسلمان و قشر نوجوانان و جوانان به حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: امام صادق (ع) پایه گذار نهضت علمی و حوزه های علمیه بود که چند هزار نفر از امام، طلب دانش داشتند و حوزه های علمیه در طول تاریخ اسلام منشا خدمات بسیار و سبب توسعه علوم اسلامی شدند.


امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه مکتب تشیع به برکت حوزه های علمیه در ساحت های مختلف سیاسی، اجتماعی و غیره در طول تاریخ تحول آفرین بودند، گفت:اگر  دانشجویان آمریکا  امروز، برای حمایت از غزه و فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل و آمریکا به میدان آمدند از برکت انقلاب اسلامی است.


وی در پایان  با خواندن فرازهایی از نامه رهبری به جوانان غربی در ۱۰ سال پیش  اشاره کرد که در آن شناخت اسلام بدون توجه به رسانه های غربی بیان شده است./

کد خبر 1761655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha