کردستان استان فرهنگ و هنر دارای مشاهیر و نامداران بزرگی است

دریایی گفت: کردستان استان فرهنگ و هنر دارای مشاهیر و نامداران بزرگی است و تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، موجبات اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در بزرگداشت امیرنظام گروسی امیرِ خوشنویس فرهنگ و هنر در شهر بیجار گفت: مردم قدرشناس کردستان، احترام خاصی برای مشاهیر و نامداران عرصه های مختلف فرهنگی و هنری قائلند که جزو میراث گذشتگان این سرزمین محسوب می شوند.

وی افزود: تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، موجبات اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تشکر از امام جمعه، فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی استان اضافه کرد: آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می کند.

وی برگزاری بزرگداشت امیرنظام گروسی از مشاهیر و نامداران بزرگ را در همین راستا قلمداد و عنوان کرد: در مواجهه با جهانی سازی حفظ هویت فرهنگی و هنری با برگزاری این بزرگداشت ها و قدردانی از خدمات آنها، نشان از درک و اخلاق زیبای اسلامی مردمان این سرزمین را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان کردستان و نامگذاری حکیمانه کردستان به عنوان استان فرهنگی ، نشان از غنای فرهنگی این خطه است.

وی ضمن اشاره به شخصیت و هویت ماندگار امیرنظام گروسی گفت: این شخصیت برجسته با وجود سفر به اروپا، هیچ وقت مجذوب ظواهر این فرهنگ نشد و در بازگشت به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی و ایجاد خط تحریر ایران پرداخت.

وی با اشاره به بارش برنامه های فرهنگی و هنری در سال گذشته خاطرنشان کرد: از جمله خصیصه های برنامه ها و رویدادهای سال گذشته تمرکززدایی و عدم نگاه کاریکاتوری به عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان داشت: برگزاری همایش مستوره اردلان و بزرگداشت سارو بیرو بانه ای و ملاعبدالله باشماقی در شهرستان دهگلان از دیگر بزرگداشت های امسال است.

دریایی در بخش دیگری از سخنان خویش گفت: اگر امروز ما در ایران شاهد برپایی کارناوال ها شادی و سرور هستیم و دارای امنیت پایدار در منطقه هستیم از برکت خون شهدای گرانقدر و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی است،  اما متاسفانه در شهر امام شافعی، غزه کارناوال ها و سمفونی توپ و تانک وکشتار کودکان از سوی استکبار و رژیم منحوس صهیونیستی در جریان است.

کد خبر 1761639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha