وجود امام معصوم بعد از پیامبر یک ضرورت است

امام جمعه یاسوج ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: وجود امام معصوم بعد از پیامبر یک ضرورت است که اگر نباشد، نظام تکوین و تشریح از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره فرقان مشخصاتی برای انسان‌های مومن و ارزشمند بیان فرموده و معنای آن این است ما تلاش کنیم و این خصوصیات را دارا باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خداوند می فرماید «کسانی که خطاب اشتباه کردند ولی توبه و استغفار کردند، واجبات خود را انجام داده و محرمات را ترک کردند، این نشان می‌دهد که باب توبه و استغفار به درگاه الهی باز است».

وی با اشاره به اینکه کسی که توبه می‌کند گناهان وی بخشیده خواهد شد، افزود: توبه کردن تنها بیانی نبوده، بلکه در عمل باید با اعمال خود این کار را نشان دهیم.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه شهادت به دروغ و ناحق نباید بدهیم، بیان کرد: انسان‌های درستکار شهادت به ناحق نمی‌دهند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انسان‌های مومن و مسلمان در مجالس گناه باید تذکر دهند و امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

وی ضمن تاکید بر اینکه گناه نباید عادی شود، یادآور شد: بدترین حال برای بنده و مخلوق خداوند زمانی است که در مجلس گناه قبض روح شود.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: تنها راه سعادت دنیا و آخرت انجام واجبات، ترک محرمات اجرای فرامین و دستورات خالق و مالک عالم یعنی خداوند متعال است.

امام جمعه شهر یاسوج تاکید کرد: بی تقوایی مخالفت با فرمان خداوند بوده و انسان‌های بی‌تقوا دنیا و آخرت سختی خواهند داشت.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها، سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت و افزود: وجود امام معصوم بعد از پیامبر یک ضرورت است که اگر نباشد، نظام تکوین و تشریح از بین خواهد رفت.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه طبق روایات اگر حجت خدا در روی زمین نباشد نظام آفرینش از بین می‌رود، ادامه داد: در روایات بسیاری در زمینه امام عصر (عج) آمده که «به حضور و ظهور او است که دنیا باقی بوده، رزق و روزی بر مردم نازل می‌شود، اگر استقرار و ثبوتی وجود دارد همه به برکت امام عصر (عج) است».

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه نظام شریعت یعنی دین خدا باید وجود داشته باشد، اظهار کرد: اگر همه عالم نباشد ولی امام حضور داشته باشد، خداوند نظام آفرینش و تکوین را نگه می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام تشریح مسئولیت پیامبر دریافت، ابلاغ و تفسیر وحی و اجرای وحی بوده و بعد از رحلت پیامبر (ص) باید امام قرآن را تفسیر، احکام الهی را بیان و هدایت و تربیت مردم را پیگیری کند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه امام معصوم مطالب، مسائل و احکام الهی را بدون خطا و اشتباه برای مردم بیان می کند، افزود: امام جعفر صادق علیه السلام بیشترین احکام اسلام را داشته که ما به عنوان مذهب جعفری از آن یاد می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ادامه داد: در دوران بنی امیه ائمه اطهار علیهم السلام فرصت کافی برای بیان احکام اسلام را پیدا نکردند ولی در دوران امام صادق علیه السلام انقلابی به وجود آمد.

وی گفت: امام صادق علیه السلام دانشگاهی تشکیل داد و حدود چهار هزار شاگرد تربیت دینی شده و احکام، قرآن، معارف دینی، اسلام و مباحث دینی به آنها آموخته شد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه اگر امام نباشد دین و قرآن از بین می‌رود، یادآور شد: تورات و انجیل در آنها تحریف ایجاد شد و احکام خدا را خاموش کردند ولی اسلام دین و احکام خدا را زنده کرد.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه مشخصات امام از دیدگاه شیعه و حق سه صفت برجسته دارد، بیان کرد: امام منصوب خداوند بوده و رسالت بزرگ را بر دوش وی قرار داده است.

وی معصوم بودن امام از هرگونه خطا و اشتباه را دومین صفت امام دانست و افزود: سومین خصلت امام این است که صاحب «علم لدنی» بوده و آنچه خداوند خلق می‌کند را می‌داند، علم الهی دارد و شایسته است که انسان به چنین شخصیتی عظیم ایمان داشته باشد.

آیت الله حسینی ضمن تبریک روز ماما و همچنین روز جهانی هلال احمر، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در مواقع سیل، زلزله، تصادف و لحظات سخت به مردم خدمات رسانی می‌کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی‌داشت سالروز شیخ صدوق و شیخ کلینی، گفت: این افراد شخصیت‌های بزرگی بوده و کتاب‌های معتبری داشتند و اگر این‌ها نبودند و مکتب اهل بیت علیهم السلام ترویج نمی‌شد، احادیث اهل بیت به شکلی از بین می‌رفت.

کد خبر 1761635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha