دوره آموزشی و پویش ملی «حسنه ماندگار» در یاسوج برگزار شد

به همت دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد پویش ملی و دوره آموزشی «حسنه ماندگار» در راستای تربیت تسهیلگر جمعیت (تربیت مربی) در یاسوج برگزار شد.

«معصومه کریمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت تسهیلگر جمعیت برای توانمندسازی فعالان فرهنگی و دغدغه‌مندان تبلیغی و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نماینده مجمع ملی فعالان جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت ویژه خادمیاران رضوی و فعالان فرهنگی اجتماعی استان‌ با محوریت کانون‌های خدمت رضوی آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

وی سرفصل‌های این دوره مقدماتی را جریان شناسی، آسیب شناسی فردی و اجتماعی، اسقاط جنین و فنون کنشگری و تبلیغ چهره به چهره توسط دکتر وافی و دکتر گودرزی دانست.

کریمی یادآور شد: این دوره آموزشی به همت دبیرخانه کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی (آستان قدس رضوی)، کانون خدمت رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری بنیاد ملی خانواده در یاسوج برگزار شد.

نماینده مجمع ملی فعالان جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این دوره مقدماتی بوده و با تست‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف، افراد منتخب برای شرکت در دوره تخصصی انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: افرادی که واقعاً قوی بوده و دغدغه‌مندی لازم را در زمینه بحث جمعیت داشته باشند برای گذراندن دوره تکمیلی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

کریمی استان کهگیلویه و بویراحمد را در زمینه تعداد ثبت نامی برای شرکت در دوره آموزشی تربیت تسهیلگر جوانی جمعیت یا «حسنه ماندگار» که آستان قدس رضوی در کل کشور برگزار می شود دانست و ادامه داد: حدود ۳۰۰ نفر از سراسر استان در این دوره آموزشی ثبت نامی داشتیم ولی تعداد افراد به بیشتر از این تعداد رسید ولیبه دلیل کمبود جا از پذیرش افراد بیشتر خودداری شد.

نماینده مجمع ملی فعالان جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نهادهای مردمی و حاکمیتی در این زمینه پای کار هستند، گفت: در این دوره جنسیت ملاک نبوده و به منظور تشکیل یک شبکه قوی و مستحکم‌تر و همچنین شکل گیری هم افزایی بین حاکمیت و مردم دوره برگزار می شود.

کد خبر 1761615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha