خودخواهی که باعث نابودی حس مادری می‌شود

جراح و متخصص زنان در ارومیه گفت: نازایی همیشگی و ناباروری برای همه عمر از تبعات خطرناک سقط جنین عمدی برای بانوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، جمعیت مساله اساسی در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و یکی از عوامل مهم و موثر در اقتدار کشورها به شمار می‌آید.

مبین اسلام که کاملترین ادیان می باشد و قرآن کریم که کامل ترین کتاب آسمانی است، همواره مسلمانان را به فرزندآوری و تکثیر موالید تشویق کرده است.  

عدم فرزند آوری و حرکت جامعه به سمت پیری به علت اثرات سوئی که در جامعه دارد یکی از نقاط ضعف جوامع اسلامی و نگرانی های رهبر معظم انقلاب می باشد و مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعدد و درشهرهای مختلف به جوانی جمعیت تاکید کردند و فرمودند که باید با فرهنگ سازی و بیان تبعات سنگین کاهش جمعیت و پیاده سازی طرح های مشوق فرزندآوری از به شکل جدی وارد این عرصه شود.

در این راستا بدون شک یکی از مهمترین راهکارهای فرهنگی، قبح‌زدایی از پدیده سقط عمدی یا غیرعمدی جنین است که می‌تواند با خط بطلان کشیدن بر روی باور نادرست «فرزند کمتر، زندگی بهتر» که میراث به جای مانده از دوران اجرای سیاست‌های غلط جمعیتی است، قدم موثری در این راستا برداشت.  

خدیجه صالحی صدقیانی، جراح و متخصص زنان در ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: سقط جنین علاوه بر مشکلات و اختلالات روحی برای مادر، منجر به نازایی او هم می‌شود.

وی افزود: اگر سقط خودبه‌خود صورت گیرد، اختلالات هورمونی ایجاد می‌کند و ممکن است بارداری‌های بعدی مادر را دچار اختلال کند و در واقع نوعی دخالت در روند طبیعی بدن محسوب می‌شود.

صدقیانی گفت: سقط در هر دو صورت عمدی و غیرعمدی عوارض جسمی و روحی مختلفی را به همراه دارد و احتمال عفونت، چسبندگی رحم به خاطر عفونت،   عفونت شکمی و حتی در برخی موارد مرگ مادر را هم در پیش دارد.

وی افزود: استرس و اضطراب‌های روحی و روانی در ناباروری بعد از سقط جنین بسیار تاثیر گذار است و مواردی همچون استرس و فشارهای عصبی، افزایش وزن پس از سقط جنین به دلیل اختلالات هورمونی از جمله عوارض دیگر است.

جراح و متخصص زنان در ارومیه ادامه داد: همانگونه که قتل یک انسان کامل از دیدگاه شریعت، اخلاق و انسانیت زشت شمرده می شود سلب حیات از یک جنین نیز میزانی از همان زشتی را داراست.

گفتنی است؛ در این راستا رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت سال جاری در استان آذربایجان غربی به همت امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و با دبیری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.  

کد خبر 1761612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha