مسیر شهدا ادامه راه سید الشهدا بود

حجت الاسلام احد آزادیخواه گفت:مسیر شهدا ادامه راه سید الشهدا بود.

به گزارش خبرنگار شبستان، از شهرستان ملایر، همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) حال و هوای شهر ملایر عطر و بوی شهادت به خود گرفت.

مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر ملایر امشب میزبان میهمانی از دیار عشق بود میهمانی که با حضورش یک بار دیگر عطر شهادت را در مشام رهپویان راه شهادت معطر کرد.

 شهید تازه تفحص شده حاج محمد رنجنوش از پاسداران تیپ ۳۲ انصار الحسین استان همدان که بعد از ۳۸ سال پیکر مطهرش تفحص و  پیدا شد و به دیارش در استان همدان باز گشت تا بگوید شهدا همیشه زنده اند شهدا همیشه ناظر اعمال ما هستند و ما باید مسیر شهدا را گم نکنیم.

 پیکر مطهر شهید محمد رنجنوش که  ۱۲ اسفند سال ۶۵ در منطقه عملیاتی کربلا ۵ شلمچه به شهادت رسید میهمان یادواره شهدای مسجد امام جعفر صادق (ع) شد تا یک بار دیگر مردم مومن و شهید پرور ملایر با شهدا بیعتی دوباره داشته باشند.

حجت الاسلام احد آزادیخواده در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و ۱۱۰۰ شهید والامقام ملایر با اشاره به اینکه شعائر الله از مصادیق تقوای الهی است و باید حفظ شود گفت: شهدای ما در مسیر ائمه اطهار و سید الشهدا(ع) در دفاع از اسلام و انقلاب در کربلای ایران در جبهه‌های حق علیه باطل مانند امام حسین(ع) تشنه لب به شهادت رسیدند.

مسیر شهدا ادامه راه سید الشهدا بود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با گریزی به حوادث کربلا و روز عاشورا و شقاوت دشمنان با خاندان امام حسین(ع) افزود: شهدای ما در مسیری گام برداشتند تا انتقام سیلی به مادرشان فاطمه الزهرا(س) و انتقام خون ابا عبدالله (ع) را بگیرند.

 وی با بیان اینکه اینها شعار الله بودند و یادواره شهدا کمترین کار در قبال و خون های مطهرشهدا است افزود: ما یادواره های شهدا را برگزار می کنیم که که یادمان باشد در عصر غیبت امام عصر(عج) و غیبت شهدا  به یادشان هستیم.

آزادیخواه با تاکید بر اینکه امروز باید زندگی نامه و وصیت نامه‌های شهدا برای جوانان بیان شود تصریح کرد: ما افتخار می کنیم که نام شهدا را بر زبان می آوریم و بلند فریاد می‌زنیم ما به راه و مرام و نام شهدا افتخار می‌کنیم.

 وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کار فرهنگی، گفت:کار فرهنگی همین است که امروز نسل جوان، دانشجو و دانش آموزان را با شهدا آشنا کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ شهادت یک فرایند است و مربوط به زمان و مکان خاصی نیست گفت: امروز باید بیشتر از گذشته خاطرات شهدا را مرور کرد خاطرات شهدا سازنده است و همه اینها یک نشانه است تا ما را به واقعیتها نزدیک تر کند.

 وی ضمن تسبلیت ایام شهادت امام صادق (ع) به فضایل و ابعاد شخصیتی این امام همام اشاره کرد و افزود: تربیت ۴ هزار شاگرد در علوم مختلف از  خدمات ارزنده ایشان به اسلام و مردم است که امروز این علوم به دست ما رسیده است.

آزادیخواه با اشاره به اینکه امروز دین مقدس اسلام و مکتب تشییع در سراسر جهان در حال  گسترش است و در قلب کفر اسلام رشد کرده است گفت: با همه تلاش های دشمن  امروز می‌بینیم در  کشورهای مختلف اروپایی برنامه های عزاداری امام حسین(ع) برگزار می‌شود و این به برکت خون شهدایی است که در مسیر امام حسین(ع) و ائمه اطهار راه خود را ادامه دادند و امروز می‌بینم مردم دنیا بیدار شده و  راهشان را پیدا کرده و دنیا منتظر ظهور امام زمان(عج) است.

مسیر شهدا ادامه راه سید الشهدا بود

 وی  با بیان اینکه امروز مردم مظلم غزه در برابر متجاوزان و ظالمان رژیم  منحوس صهیونیستی به شهادت می‌رسند و کسانی که دم از حقوق بشر می زنند و ادعای دروغین دارند هزاران زن و کودک را به شهادت می‌رسانند گفت:   همه این حوادث برای ما دردناک است، اما افتخار می‌کنیم که به عنوان یک بچه شیعه در مسیر و مرام مولایمان به دفاع از مظلوم در دنیا به پا خواسته‌ ایم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خطاب به شهدا گفت: شهدا آرام بخوابید امروز در قلب لندن مردم به پا خواسته‌اند و به تعبیر رهبری که فرمود «بسیج لندن شکل گرفته»   این همان پیروزی است که شهدا به دنبال آن بودند.

وی با تاکید بر حفظ وحدت در بین مردم و بین مسئولان با همه تلاش های دشمن که به دنبال تفرقه است  تصریح کرد: امروز که خون شهدای ما به ثمر نشسته  و در آستانه پیروزی واقعی هستیم باید مراقب باشیم  .

  آزادیخواه با گریزی به اقدامات ارزشمند سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در نابودی داعش و نجات  اسلام افزود: آن زمانی که آمریکا به دنبال خاورمیانه بزرگ بود تا مرزها را به نفع خود گسترش دهد  به برکت وجود مردان بزرگی چون سردار شهید سلیمانی  خاورمیانه بزرگ  به جبهه بزرگ مقاومت تبدیل شد و داعش به نابودی و ناموس اسلام نجات پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه اگر روزی دست داعش به این کشور باز می شد معلوم نبود با خوی وحشی گری چه بلایی بر سر مردم ما می‌آمد افزود: باید گفت این امنیت حاصل خون  شهدا است و باید بدانیم که شهید سلیمانی‌ها  برای این امنیت چه جان فشانی کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای  اسلامی یادآور شد:  همه ما باید در زیر چتر ولایت بوده و  باید قدر شهدا را بدانیم از برنامه های دشمن در فضای مجازی به دور باشیم.

مسیر شهدا ادامه راه سید الشهدا بود

وی  تجمع دانشجویان در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا در دفاع  از مردم غزه  را برگرفته از  فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود:  این فرهنگ شکست ناپذیر است  و این فرهنگ باید زنده بماند و هر روز زنده تر شود.

در ادامه بعد از مراسم عزاداری  مردم شهید پرور ملایر با پیکر شهید زنجنوش  وداع کردند

گفتنی است: پیکر این شهید والامقام شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ساعت ۱۰ صبح در میدان امام خمینی(ره) بر روی دستان مردم شهید پرور همدان تشییع می‌شود

مسیر شهدا ادامه راه سید الشهدا بود

کد خبر 1761604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha