کمک ۱۲ میلیاردی مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات

جوینده گفت: در سال گذشته مردم خراسان جنوبی ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای عتبات عالیات کمک کرده اند که نشان از افزایش ۴۰ درصدی کمک ها داشته و توجه سایر استان ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، موسی جوینده امروز عصر (۱۳ اردیبهشت) در سومین جلسه هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی رتبه نخست در جمع آوری کمک های خیرین را در کشور دارد.

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی با اشاره به طرح قالیبافی بانوان در خراسان جنوبی برای مفروش کردن صحن و سرای امامین، گفت: این مهم به عنوان یک الگو در سطح ملی هم مدنظر قرار گرفته است تا این طرح عظیم در سراسر کشور اجرا شود.

جوینده با اشاره به عنایت ویژه بانوان خراسان جنوبی در بافت قالی و اهدای آن به صحن و سرای حرمین امامین، گفت: این مهم فراگیر می شود تا در بحت ستاد بازسازی عتبات عالیات از آن بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت پروژه صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین ۶ استان معین هستند، بیان کرد: این ۶ استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، اصفهان و فارس است ولی دبیرخانه مدیریت این پروژه در استان ما است.

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی گفت: ساخت پروژه صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین  به موقع در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

جوینده افزود: مردم استان سال گذشته، ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای عتبات عالیات کمک کرده اند که ۴۰ درصد کمک ها افزایش داشته است که توجه سایر استان ها را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه هیات امنای ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان جنوبی به صورت ویژه میدان هستند، بیان کرد: روستای مهمویی استان که در زمینه کمک به عتبات عالیات در سطح کشور پیشگام است لذا در راستای رفع مشکلات روستایی این روستا ورود پیدا کردیم.

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی با اشاره به اجرای ۲۷ مصوبه هیات امنای این ستاد در سال گذشته اظهار کرد: نتیجه اجرای این مصوبات افزایش کمک‌های مردمی از ۱۲۵ هزار ریال برای هر نفر به ۲۱۳ هزار ریال بود.

به گفته وی، ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور برای اجرای پروژه‌ها سرانه هر نفر در استان را ۱۲۵ هزار ریال ابلاغ کرده بود که میزان کمک‌های مردمی استان با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی در سال گذشته با ۱۷۰ درصد افزایش همراه بود.

جوینده با بیان اینکه ۲۴۰ کارگاه قالیباف برای کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان فعال است، گفت: حدود پنج هزار نفر نیز در این امر خیر مشارکت دارند و سال گذشته مردم و عاشقان اهل بیت (ع) در استان هزار و ۲۰۰ متر مربع فرش به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال تولید و به عتبات عالیات اهدا کردند.

وی تصریح کرد: برخی اقدامات انجام شده در زمینه کمک به عتبات عالیات نیازمند فرهنگ سازی در سطح ملی است.

وی با اشاره به ساخت زائرسرا در هشت طبقه با پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا، افزود: تاکنون در سه طبقه کار کرده‌ایم و در زمان حاضر پروژه زائرسرا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در این زائرسرا امکان اسکان بیش از ۵۰۰ نفر زائر فراهم خواهد شد.

کد خبر 1761579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha