بانوان باید سکان‌دار برنامه‌های دهه کرامت باشند

معاون اجرایی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت: در برنامه های دهه کرامت باید بانوان سکان دار برنامه ها باشند و حتی نشست هایی هم که با موضوعات روز دختر و دهه کرامت برگزار می شود باید راویان خود بانوان و دختران باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، سرهنگ پاسدار مهدی رضوی، معاون اجرایی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، در جلسه هماهنگی دهه کرامت و روز دختر که با حضور جهانگیر اسلام پرست، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان در سالن شهید امینی برگزار شد، گفت: امروزه بحث روایت گری و تبیین در تمام حوزه ها امری مهم و ضروری است که مقام معظم رهبری نیز به این امر تاکید کردند.

وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش اولین گام پرورش کودکان است و باید به شخصیت دانش آموزان توجه کرد دوره های دانش آموزی مهمترین مرحله شکل گیری شخصیت کودکان و یکی از حساس‌ترین مقاطع سنی آنان است و به همین منظور باید به صورت ویژه برنامه‌های این دوران مورد توجه قرار گیرند.

سرهنگ رضوی بیان کرد: در برنامه های دهه کرامت باید بانوان سکان دار برنامه ها باشند و حتی نشست هایی هم که با موضوعات روز دختر و دهه کرامت برگزار می شود باید راویان خود بانوان و دختران باشند.

معاون اجرایی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با اشاره به فرمایش حضرت آقا که می فرمایند؛ «غزه مسئله اول جهان است»، ادامه داد: در برنامه های روز دختر و دهه کرامت دختران غزه را نباید فراموش کنیم.

بانوان باید سکان‌دار برنامه‌های دهه کرامت باشند

اجتماع ۳ هزار نفری دختران در حسینیه ثارالله ارومیه

جهانگیر اسلام پرست، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان نیز در این جلسه گفت: به مناسبت ایام میلاد حضرت معصومه(س) و دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی به همت بسیج دانش آموزی استان و شهرستان ها برگزار می‌شود.

وی افزود: : با توجه به اهمیت نقش بانوان و دختران در تحکیم پایه­‌های نهاد مقدس خانواده و نهادینه نمودن ارزش های اخلاقی در جامعه بسیج دانش آموزی استان در نظر دارد ویژه برنامه هایی را با عنوان «گلبرگ آفرینش» برگزار خواهد کرد.

اسلام پرست با بیان اینکه برنامه های روز دختر همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت برگزار خواهد شد، افزود: این ویژه برنامه‌ها از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در سراسر استان اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین ویژه برنامه ای ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری با اجتماع ۳ هزار نفری دختران در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار خواهد شد که تبرک پرچم مرقد حضرت معصومه (س) از برنامه های جنبی این اجتماع خواهد بود.

باید به هویت دختران توجه شود

ملائکه اسلام پرست، مدیر امور خواهران بسیج دانش آموزی استان نیز در این جلسه گفت: دانش‌آموزان امانتی از سوی والدین هستند پس باید در نگهداری از این امانت به معنای واقعی کلمه ساعی باشیم و در این راستا دشمن هویت دختران را مورد هدف قرار داده که باید معلمان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تزریق ناامیدی بین دختران در فضای مجازی از دیگر اهداف دشمن است، افزود: بسیج دانش آموزی استان در این راستا برنامه هایی را برنامه ریزی کرده که مهمترین آن اجتماع ۳ هزار نفری دختران است.

اسلام پرست  راه اندازی پویش ( از و به )، ویژه برنامه حمایت و همدردی دختران دانش آموز از کودکان و زنان غزه، اکران سراسری فیلم اخت الرضا درمدارس، دهکده فرهنگی پرنیان و برگزاری اردوی یک‌روزه در بقاع متبرکه را از جمله برنامه های پیشنهادی در این ایام عنوان کرد.

مدیر امور خواهران بسیج دانش آموزی استان گفت: معلمان در روز دختر دانش آموزان را مورد توجه قراره داده و با تبریکی ساده در هویت دهی این قشر تلاش کنند و همچنین زندگی حضرت معصومه(س) توسط معلمان در کلاس ها تبیین شود.

بانوان باید سکان‌دار برنامه‌های دهه کرامت باشند

مردمی سازی برنامه های دهه کرامت اولویت کانون های مساجد استان است

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امسال مردمی‌سازی جشن‌ها در اولویت قرار دارد و ما تجربه پارسال را داشتیم و نتیجه مثبتی از این جشن که در یکی از پارک های عمومی ارومیه برگزار کردیم، گرفتیم.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه کرامت بیش از ۱۰۰ برنامه در مساجد استان برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری جشن مادران و دختران، جشن ویژه دختران، مسجد محله کرامت، مسابقه کتابخوانی، تولید و اجرا آثار و برنامه های هنری، طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح شنبه های کتاب و تولید کتاب صوتی از جمله برنامه های دهه کرامت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی است. 

رضایی با بیان اینکه ویژه برنامه پیوند «مسجد و مدرسه» نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این برنامه امام جماعت به همراه معتمدین مسجد اعم از بانوان و آقایان در نزدیک ترین مدرسه دخترانه برای تجلیل از دانش آموزان دختر حضور خواهند داشت.

گفتنی است؛ در این جلسه نمایندگان ارگان ها پیشنهادهای خود را در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه های دهه کرامت و روز دختر ارائه دادند.

کد خبر 1761573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha