موسیقی سنتی و فاخر بخشی مهم از هویت ایرانی و اسلامی ما است

اسماعیلی گفت: موسیقی سنتی و فاخر بخشی مهم از هویت ایرانی و اسلامی ما است

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه  جشنواره موسیقی شب های تاک در ملایر گفت:  از دیرباز روح و نگاه ما با فرهنگ ها و هنرهای مختلف از جمله هنر پر رمز و راز موسیقی و شعر در هم آمیخته است و اصالتا و ذاتا علاقمند به موسیقی به ویژه موسیقی سنتی هستیم.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه هنر فاخر در جریان تربیتی انسان ها بسیار موثر است گفت: بسیاری از این سازها متعلق به ایران است و محاسبات پیدا و پنهان موسیقی و پیامی که منتقل می‌کند نشان می‌دهد این هنر با ذات ما هماهنگی دارد و ابزار آلات موسیقی مبتنی بر علم، هندسه و مضامین بلند عرفانی طراحی می شوند.

موسیقی سنتی و فاخر بخشی مهم از هویت ایرانی و اسلامی ما است

وی افزود: موسیقی سنتی بخصوص محلی بخشی مهم از هویت ایرانی و اسلامی ماست و بی گمان این دست برنامه های خوب و اثر بخش می تواند باعث امیدبخشی در جامعه شود.

 اسماعیلی با اشاره به  برگزاری  نخستین جشنواره «شب های موسیقی تاک» این برنامه را  یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری  در ملایر برشمرد و تصریح کرد: این برنامه با استقبال خوبی همراه بود و از هر فعالیت هنری، فرهنگی فاخر که مردم عزیز به آن مایل باشند با تمام توان حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کمبود سالن موسیقی در ملایر، چند پروژه فرهنگی در دست اقدام داریم و یکی از طبقات در یکی از پروژه ها به سالن کنسرت اختصاص داده خواهد شد افزود: ملایر در این دوره میزبان گروه های موسیقی غرب کشور بود و از همین حالا به فکر میزبانی جشنواره موسیقی های سنتی در سطح ملی خواهیم بود.

 فرماندار ملایر با بیان اینکه یک سالن به روز، مجهز و در شان مردم تحت عنوان سالن کنسرت پیش بینی خواهد شد، افزود: این سالن به سرعت ساخته می‌شود و تقدیم مردم فرهنگ دوست ملایر خواهیم کرد.

موسیقی سنتی و فاخر بخشی مهم از هویت ایرانی و اسلامی ما است

وی گفت: در طول یک هفته اخیر شهرستان ملایر شاهد برگزاری دو رویداد بزرگ ورزشی و فرهنگی، هنری بود و دیگر بار پتانسیل های بالای این دیار به منصه ظهور و بروز رسید.

اسماعیلی افزود: ملایر به عنوان شهرستانی که در طول سال های متمادی هنرمندان بزرگ در عرصه ملی و جهانی را به ایران زمین تقدیم نموده است نیازمند زیرساخت های بیشتر و مدرن در حوزه هنر است و باید برای تحقق این امر مهم همت مجدانه تری در تمام متولیان شکل بگیرد.

فرشاد کشاورزیان نیز با اشاره به اینکه نخستین جشنواره بزرگ «شب های موسیقی تاک» در ملایر امسال برگزار شد گفت: این جشنواره با  حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه  شامل ۳۸۰ هنرمند بود که  ۲۸۰ نفر از فعالان عرصه موسیقی هستند.

موسیقی سنتی و فاخر بخشی مهم از هویت ایرانی و اسلامی ما است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر  تصریح کرد:  طی جشنواره در پنج حوزه اجرای صحنه‌ای داشتیم و همزمان با آغاز به کار جشنواره، دومین نمایشگاه ساز و صنایع دستی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد افتتاح شد و بعدازظهر هر روز کارگاه‌ها و ورک‌شاپ و تور گردشگری برگزار شد

وی با اشاره به اینکه ساخت یک سالن برای اهالی موسیقی را یکی از مطالبات مهم هنرمندان حوزه موسیقی در شهرستان است از دستگاه‌های دیگر شهرستان در راستای برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

در پایان این مراسم هنرمندان منتخب این جشنواره و جمعی از دست اندرکاران برگزاری مورد تقدیر قرار گرفتند.

موسیقی سنتی و فاخر بخشی مهم از هویت ایرانی و اسلامی ما است

کد خبر 1761483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha