استراتژی قزاقستان برای جذب حدود ۱۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۴

در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی ۹.۲ میلیون گردشگر از قزاقستان بازدید کردند که تقریباً دو برابر سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، کایرات سادواکاسوف، رئیس هیئت گردشگری قزاقستان گفت: انتظار می‌رود امسال تعداد گردشگران افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۳ میلادی ۹.۲ میلیون گردشگر وارد قزاقستان شدند. این یک رکورد برای تعداد گردشگران ورودی در کل دوره استقلال کشور است. ما خیلی عقب بودیم و فاصله زیادی بین گردشگری خارجی و داخلی وجود داشت. این رقم اکنون به یک میلیون کاهش یافته است. یعنی بیش از ۱۰ میلیون نفر به اینجا سفر می‌کنند و سال گذشته ۹.۲ میلیون گردشگر وارد این کشور شدند.

به گفته سخنران، امسال هجوم گردشگران از کشورهای چین، خاورمیانه، روسیه، ازبکستان و قرقیزستان پیش‌بینی می‌شود. توافقنامه رژیم بدون روادید بین قزاقستان و چین نیز نقش مهمی در جذب گردشگران از کشور همسایه داشت.

رژیم بدون ویزا در قزاقستان گسترش خواهد یافت، در شرایط کنونی ۸۲ کشور وجود دارد، اما رئیس جمهور این کشور دستور داده است که این لیست به ۱۰۰ کشور افزایش یابد.

در مجموع سال گذشته هتل‌های قزاقستان حدود ۲۱۰ میلیارد تنگه از گردشگران درآمد داشته‌اند و از زمان وضع مالیات بر گردشگری در سراسر کشور تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون تنگه جمع‌آوری شده است. اما سال گذشته تصمیم گرفتند مالیات توریسم(bed tax)  در قزاقستان را لغو کنند.

گردشگری داخلی نیز در اینجا در حال توسعه است. تعداد گردشگران داخلی در قزاقستان به ۷.۵ میلیون نفر رسیده است. اینها افرادی هستند که در هتل‌ها اقامت کردند و از پارک‌های ملی و سایر جاذبه‌ها بازدید کردند.

گفتنی است، به گفته معاون گردشگری قزاقستان در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیون گردشگرخارجی از این کشور بازدید نمودند.

کد خبر 1761410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha