معلم نقش روشنگری در جامعه را دارد

فرماندار شهرستان بهارستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و تبریک روز معلم، نقش روشنگری معلمان در جامعه را ارج نهاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، صبح امروز چهارشنبه(۱۲اردیبهشت ماه) همایش بزرگداشت روز معلم  به همت آموزش  و پرورش ناحیه ۲ در شهرستان بهارستان برگزار شد.

عبداله نوحی فرماندار بهارستان ضمن اشاره به اینکه معلم دلسوز در درون قلب شاگرد خود ریشه می‌زند اظهار داشت: نام استاد شهید ما، آیت‌الله مرتضی مطهری با علم، حقیقت، روشنگری و اندیشه گره خورده و دقیقا این مؤلفه‌ها، گمشده‌های امروز بشریتی است که در قرن ۲۱ قلبش به بت خانه‌ای رنگارنگ از حب و بغض‌ها تبدیل شده است.

وی افزود: بی شک چیزی که انسان را به راه اصلی حیات باز می گرداند و بت‌ها را در درون قلبش خرد می‌کند، تکثیر خوبی‌هاست و همه مکاتب فکری و الهی تصدیق می‌کنند که این تکثیر جز با آموزش امری محال است.

فرماندار بهارستان ادامه داد: جوشیدن چشمه معرفت در درون قلب آدمی بدون محبت غیر ممکن بوده و این مربی و معلم پاک نهاد است که می‌تواند با برانگیختن محبت در قلب شاگرد این چشمه را جاری سازد.

نوحی به نقش آموزش و پرورش در تمامی ابعاد اشاره کرد و تصریح کرد: نقش مهم آموزش و پرورش در تبیین جهش تولید در بین دانش آموزان و افراد جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و آموزش و پرورش باید این مهم را درآموزش‌های مقاطع مختلف تحصیلی لحاظ نماید.

نماینده عالی دولت در بهارستان با بیان اینکه معلم نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی متعهد و کار آمد دارد، افزود: در بینش دینی ما نیز معلم ادامه دهنده راه انبیا بوده و نقش روشنگری در جامعه را دارد، قطعا نقطه پیشرفت کشور، آموزش و پرورش است چراکه این نهاد تربیتی و آموزشی زمینه پیشرفت کشور را فراهم می کند و شما معلمان و مدیران نیز در این زمینه نقش بسزایی دارید.

وی تصریح کرد: نقش مهم آموزش و پرورش در تبیین رونق تولید در بین دانش آموزان و افراد جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و آموزش و پرورش باید این مهم را درآموزش‌های مقاطع مختلف تحصیلی لحاظ نماید.

گفتنی است، در پایان این مراسم از فرماندار و معاون سیاسی فرمانداری به عنوان معلمان پیشکسوت، امام جمعه بخش بوستان به عنوان معلم اخلاق و مدیران و معلمان نمونه آموزش و پرورش ناحیه ۲ تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1761397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha