دغدغه مومنان حقیقی تشکیل و تقویت نهاد خانواده است

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه در دوران آخرالزمانی که دشمن بنیان خانواده را به شدت مورد هجمه قرار داده است، باید با سرمایه‌گذاری حداکثری در تقویت بنیان خانواده و تلاش برای رشد و تعالی آن کوشا باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) این آستان کبریایی برگزار شد، به تبیین جایگاه خانواده از منظر دین مبین اسلام پرداخت و بیان کرد: خانواده از منظر الهی، جایگاهی بسیار با عظمت و با منزلتی دارد و رمز موفقیت و شکوفایی استعدادهای خدادادی انسان وابسته به ازدواج و تشکیل خانواده است.  

وی با بیان اینکه مومنان حقیقی کسانی هستند که دغدغه ازدواج و تشکیل خانواده دارند، افزود: جریان‌ها و رسانه‌های شیطانی برای ترویج تجرد و تنهایی در کشورمان شبانه روزی تلاش می‌کنند و تهاجم به بنیان خانواده را در دستور کار خود قرارداده‌اند.

این کارشناس دینی با اشاره به آیه ۷۴ سوره فرقان، "رَبَّنَا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِینَ إِماما"، بیان کرد: خداوند در این آیه، خانواده محوری و توجه به خانواده را یکی از ویژگی‌های عبادالرحمان معرفی می‌کند.

تربیت خانوادگی و سرمایه‌گذاری برای خانواده، مورد تاکید قرآن

وی با اشاره به تاکید این آیه شریفه بر خانواده محوری، تربیت خانوادگی و سرمایه‌گذاری حداکثری برای بنیان خانواده، گفت: عبادالرحمان کسانی هستند که همواره از خداوند طلب می‌کنند که به آنها فرزندانی مایه آرامش و الگوی متقین عطا فرماید.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با تاکید بر اینکه اعضای خانواده باید مایه آرامش هم باشند، اظهار کرد: طبق این آیه شریفه، اگر اعضای خانواده مایه آرامش هم باشند، می‌توانند به الگو و اسوه‌ای برای متقین و پرهیزکاران عالم تبدیل شوند.

دعای امیرالمومنین (ع) برای خانواده

وی با اشاره به اینکه طبق روایات اسلامی، این دعای قرآنی، بیشترین دعای امیرالمومنین (ع) در قنوت نمازهایشان بوده است، این امر را نشان دهنده اهمیت بنیان خانواده از منظر این امام همام دانست.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه در دوران آخرالزمانی که دشمن بنیان خانواده را به شدت مورد هجمه قرار داده است، باید با سرمایه‌گذاری حداکثری در تقویت بنیان خانواده و تلاش برای رشد و تعالی آن کوشا باشیم.

راه‌های حفظ خانواده از آسیب‌ها

وی خواندن آیه ۷۴ سوره مبارکه فرقان در قنوت نماز را یکی از راه‌های حفظ خانواده از آسیب‌ها دانست و گفت: اگر این دعای قرآنی در حق اعضای خانواده‌ای مستجاب شود، تمام خیرات، عزت‌ها و برکات نصیب آنها خواهد شد. البته برای استجابت این دعا، علاوه بر دعا، باید برای ارتقای فضای معنوی در محیط خانواده نیز تلاش کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 1761371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha