شبستان فارس گزارش می‌دهد

یک دهه طلایی برای بچه‌های مسجد

تلاش برای دهه کرامت متفاوت در سومین حرم اهل بیت(ع)
یک دهه طلایی برای بچه‌های مسجد

بچه‌های مسجد در کانون‌های فرهنگی هنری نیز در راستای دهه کرامت برنامه های ویژه‌ای را تدارک دیده و پابه‌پای بزرگترها به برگزاری آیین‌های جشن و سرور و تبیین سیره و منش اهل بیت(ع) می پردازند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| یازده روز ابتدایی ماه ذی‌القعده، معروف به «دهه کرامت»، یک دوره مهم و بسیار معنوی در تقویم اسلامی است. این دوره، با ولادت دو شخصیت بزرگ اهل بیت(ع) یعنی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) همزمان است که هر دو از فرزندان معصوم امام کاظم(ع) بودند.

حضرت معصومه(س)، دختر گرامی امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع)، یکی از نمونه‌های برجسته تقوا و عفت بوده و با وجود پیچیدگی‌ها و سختی‌های زندگی، به عنوان نمونه‌ای از صبر و تقوا شناخته شده است.

امام رضا(ع) نیز با علم، تقوا و عدالت خود، در دوران خلافت هارون الرشید از تأثیرگذارترین شخصیت‌های آن زمان بوده و از نظر معارف اسلامی به ویژه علم و فضیلت، بی‌نظیر و برتر بود.

این دهه فرصتی مناسب برای ارتباط بیشتر با اهل بیت(ع)، تأمل، توسل و الگوگیری از اعمال و رفتار آن بزرگواران در زندگی و ترویج آن به عنوان یک سبک زندگی ایده آل است.

براساس آموزه‌های اسلامی، عشق و محبت به اهل‌بیت(ع) نقطه عطفی برای رشد و پیشرفت روحی و معنوی افراد است. به همین دلیل، در این دهه نیکو، تلاش بیشتر برای افزایش عبودیت و تقویت ارتباط با خداوند و اهل‌بیت(ع) توصیه می‌شود.

بچه های مسجد در کانون های فرهنگی هنری نیز در راستای دهه کرامت برنامه های ویژه ای را تدارک دیده و پابه‌پای بزرگترها به برگزاری آیین‌های جشن و سرور و تبیین سیره و منش اهل بیت(ع) می پردازند.

دهه کرامت با بچه های مسجد

آنگونه که مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس می گوید برنامه های متعدد و متنوعی به منظور بزرگداشت دهه کرامت در مساجد استان برگزار می شود که رکن اصلی آن بچه های مسجد هستند.

برنامه های متعدد و متنوعی به منظور بزرگداشت دهه کرامت در مساجد استان برگزار می شود که رکن اصلی آن بچه های مسجد هستند.

حجت الاسلام حسین امیدی از برگزاری محافل جشن و سرور میلاد حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) خبر می دهد که به میزبانی مساجد سطح استان فارس برگزار می شود.

مسابقه کتابخوانی «امین ولایت»

از جمله ویژه برنامه های دهه کرامت که البته چند سالی می شود در شیراز پررونق شده، بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) است؛ امسال نیز علاوه بر ویژه برنامه های جشن و سرور در حرم مطهر آن احمدی و محمدی(ع) برنامه های دیگری نیز از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد در بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام امیدی در این زمینه می گوید: برگزاری مسابقات کتابخوانی «امین ولایت» برنامه ای است که به منظور روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) به اجرا در می آید. این مسابقه با محوریت زندگینامه حضرت شاهچراغ(ع) برنامه ریزی شده که عموم مردم می توانند در آن شرکت کنند.

اردوی زیارتی کانون های مساجد از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور پرشور بچه مسجدی ها و همچنین اردوهای زیارتی به مقصد مشهد مقدس و قم دیگر برنامه های کانون ها در ایام دهه کرامت است.

اجتماع «دختران فاطمی»

شبستان - همایش دختران فاطمی در زاهدان

محوریت برنامه های دهه کرامت به ویژه میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(ع)، دختران هستند؛ در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه کانون های تخصصی بانوان مهیای برگزاری این ویژه برنامه ها هستند.

محوریت برنامه های دهه کرامت به ویژه میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(ع)، دختران هستند؛ در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه کانون های تخصصی بانوان مهیای برگزاری این ویژه برنامه ها هستند.

آنچه که مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس به آن اذعان دارد برگزاری اجتماع «دختران فاطمی» است که قرار است در نقاط مختلف استان به منظور اعضای دختر کانون های فرهنگی هنری مساجد به اجرا در آید.

شب شعر دخترانه

همچنین برگزاری شب شعر به مناسبت روز دختر و تجلیل از هم نامان حضرت معصومه(س) برنامه های دیگری است که حجت الاسلام امیدی به آن اشاره دارد. برگزاری مسابقات هنری در رشته هنرهای تجسمی و خوشنویسی نیز از اقداماتی است که قرار است همزمان با دهه کرامت در کانون های مساجد استان فارس برگزار شود.

تبیین سیره اهل بیت(ع) به منظور الگوگیری جامعه از زندگی با برکت آن بزرگواران امر مهمی است که دهه کرامت فرصت مناسبی در این راستا است؛ آنچه در این زمینه برنامه ریزی شده، سخنرانی امامان جماعت مساجد در بین الصلاتین است که در ایام دهه کرامت در مساجد سطح استان انجام می شود.

برگزاری محافل قرآنی و کرسی های تلاوت

برنامه های قرآنی نیز پای ثابت فعالیت های کانون های مساجد است که در راستای فرمایشات حضرت آقا در تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی صورت می گیرد. آنگونه که مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس گفته مساجد استان در دهه کرامت میزبان برگزاری محافل قرآنی و کرسی های تلاوت هستند که برنامه ریزی های آن نیز به همت بچه های مسجد انجام شده است.

یک هزار محفل انس با قرآن در مدارس البرز برگزار شد - ایرنا

پای کار نیازمندان

بچه های مسجد در همه حال پای کار فقرا و نیازمندان هستند و دهه کرامت را نیز بهانه ای برای کمک به افراد بی بضاعت می دانند؛ قرار است در این ایام بچه ها به میدان آمده و با تهیه و توزیع بسته های معیشتی، قدمی هر چند کوچک در راستای رفاه افراد محروم جامعه بردارند.

بچه های مسجد در همه حال پای کار فقرا و نیازمندان هستند و دهه کرامت را نیز بهانه ای برای کمک به افراد بی بضاعت می دانند؛ قرار است در این ایام بچه ها به میدان آمده و با تهیه و توزیع بسته های معیشتی، قدمی هر چند کوچک در راستای رفاه افراد محروم جامعه بردارند.

همچنین برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی به ویژه در ایام ولادت ائمه معصومین(ع) به منظور پذیرایی از محبان و ارادت مندان به اهل بیت(ع) دیگر برنامه های ایام دهه کرامت است که رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس به آن اشاره می کند.

دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری محافل ختم صلوات و مسابقات ورزشی در رشته های مختلف رزمی و فوتبال فعالیت های دیگری است که به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام دهه کرامت برگزار می شود.

اندیشه و اعمال ما در این دهه پربرکت می‌تواند نقش مهمی در تحقق اهداف الهی و انتظارات امام زمان(عج) داشته باشد. بنابراین، بهره‌برداری از این فرصت زمانی بی‌نظیر است و باید با شادمانی، انرژی مثبت و ایمان قوی، به سوی آرامش و برکات از پرتو عنایات ائمه معصومین(ع) پیش رفت.

امیدوارم که این دهه کرامت مبارک، برای همه مسلمانان بهاری از خوشبختی، آرامش و نزدیکی به معصومین(ع) باشد.

کد خبر 1761334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha