مصمم به ارتقای روابط ایران و فیلیپین هستیم

سبودین ن. عبدالرحیم در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین گفت: ما برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و دینی با جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی قائل هستیم و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد که باید بتدریج از این ظرفیت‌ها برای تحکیم روابط استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور بررسی زمینه‌های همکاری با کمیسیون ملی امور مسلمانان فیلیپین، یوسف اسماعیل‌زاده، سفیر و عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مانیل با سبودین ن. عبدالرحیم، دبیر جدید کمیسیون ملی امور مسلمانان فیلیپین (NCMF) "دیدار و گفت‌وگو کردند.

اسماعیل‌زاده برگزاری اینگونه نشست‌ها را عاملی در راستای تحکیم و گسترش روابط مسلمانان بین دو کشور آسیایی دانست و به همکاری‌های سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان با برخی از مساجد و دارالقرآن‌های فیلیپین در راستای توسعه دیپلماسی قرآنی طی سال‌های گذشته اشاره کرد.

سفیر کشورمان با ابراز خرسندی از فضای همزیستی مسالمت آمیز بین مسلمانان و مسیحیان در فیلیپین، مشارکت خوب و روزافزون مسلمانان در توسعه امور فرهنگی، اجتماعی و عمرانی جامعه را برای حیات اجتماعی مسلمانان در جهت معرفی بهتر آموزه‌های اسلامی از جمله صلح و دوستی و برادری مفید دانست.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه‌های ایران، آمادگی مجامع علمی، دانشگاهی و دینی ایران را برای تبادل اطلاعات و انعقاد تفاهم نامه‌های دانشگاهی با دانشگاه دولتی میندانائو MSU در حوزه معارف اسلامی و علوم انسانی، برگزاری سمینارهای مشترک علمی و دینی و تبادل استاد و دانشجو در قالب بورسیه‌های تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و قرآنی اعلام کرد.

اسماعیل‌زاده توضیحاتی در خصوص تمهید مقدمات حضور هنرمندان مسلمان فیلیپینی در رشته‌های خوشنویسی، نگارگری و صنایع دستی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران و آمادگی برای حضور هنرمندان قرآنی ایران در رشته‌های خوشنویسی، نگارگری و صنایع دستی در نمایشگاه بین‌المللی مسلمانان فیلیپین و حضور قاریان بین‌المللی قرآن کریم و گروه‌های تواشیح ایرانی در برنامه‌ها و محافل قرآنی فیلیپین و دعوت از قاریان و حافظان برگزیده فیلیپین برای حضور در «چهل و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران» ارائه داد.

وی ضمن دعوت از رئیس جدید کمیسیون ملی امور مسلمانان فیلیپینی (NCMF) برای حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی ایران از جمله سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مشارکت و همکاری در برنامه‌های فرهنگی و هنری، اقتصادی، اجتماعی، دینی و مذهبی بین کشورهای مسلمان حوزه آسه آن و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی صنعت حلال اعلام کرد.

سفیر کشورمان در پایان سخنانش، تأکید کرد که این آمادگی وجود دارد در حوزه اقتصادی روابط گسترده‌ای با جامعه مسلمانان فیلیپینی برقرار شود و مایل هستیم کمپانی‌های مسلمانان فیلیپین را برای گسترش امور اقتصادی به ما معرفی کرده تا اطلاعات آن را به ایران منعکس کنیم.

دبیر جدید کمیسیون ملی امور مسلمانان فیلیپین نیز در این دیدار، گفت: این کمیسیون ملی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و دینی با جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی قائل است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد که باید بتدریج از این ظرفیت‌ها برای تحکیم روابط استفاده کرد.

این نشست با اهدای هدیه‌ای از سوی سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان به وزیر امور مسلمین پایان یافت.

کد خبر 1761306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha