فارسی زبان خارجی دوم دانشگاه ابوجا شد

بنا به پیشنهاد رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در نیجریه، فارسی زبان دوم دانشجویان دانشگاه ابوجا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه در مراکز و مؤسسات علمی و دانشگاهی و آشنایی بیشتر جامعه علمی کشور نیجریه با ظرفیت علمی و ادبی زبان فارسی و ایفای نقش مؤثر در بسط و توسعه آن، رایزنی فرهنگی کشورمان و نمایندگی بنیاد سعدی در نیجریه دیدارهایی با مسئولان دانشگاه ابوجا انجام دادند که در راستای آن، آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم این دانشگاه تصویب شد.

بر همین اساس، دانشگاه ابوجا زبان فارسی را در کنار زبان‌های دیگر نظیر زبان چینی، کره‌ای، عربی و فرانسوی به فهرست خود اضافه کرد.

دانشجویان این دانشگاه از ترم‌ آینده می‌توانند زبان فارسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کنند. به عبارت دیگر از این پس زبان فارسی یکی از واحدهای اختیاری دانشجویان در مقطع کارشناسی این دانشگاه محسوب می‌شود.

بنابر اعلام این خبر، مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در نیجریه و عبدالقار مبارک، یکی از استادان حقوق و علوم انسانی این دانشگاه و فارغ التحصیل دوره دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه تهران در محل رایزنی فرهنگی دیدار و پیرامون چگونگی برگزاری این دوره توسط ایشان در این دانشگاه گفت‌وگو کردند.

کد خبر 1761289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha