امنیت شغلی عامل بهره‌وری و جهش تولید است

قیاسی گفت: امنیت شغلی یکی از موارد مهم بهره وری و بهره وری عامل جهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علی قیاسی دبیر اجرایی خانه کارگر اراک عصر امروز (۱۱ اردیبهشت) در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر و تقدیر از کارگران، گفت: بالغ بر ۶۵ درصد جمعیت استان مرکزی جمعیت کارگری هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جامعه کار و تلاش، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جهش تولید زمانی اتفاق می افتد که کارگر باشد و بدون کارگر تولید و جهشی نخواهد بود و لازمه آن حمایت مسئولین و رفع احتیاجات کارگران است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امیدواریم مسئولین و دولتمردان بیانات مقام معظم رهبری را الگو و اسوه قرار دهند و در مسیر رفع مشکلات کارگران گام بردارند.

قیاسی در بخش دیگری از سخنانش با بیام اینکه امسال در خصوص افزایش مزد برابر قانون عمل نشده و ما خواهان اجرای قانون کار هستیم، اظهار داشت: تفاقی که امسال برای دستمزد در جامعه رخ داده به هیچ عنوان خوب نبوده و نیازمند بازنگری است.


دبیر اجرایی خانه کارگر اراک ادامه داد: در سال‌ ۱۴۰۱ که دستمزدها ۵۷ درصد افزایش یافت، تورمی ایجاد نشد و کارگران بیشتر به سمت صنعت گرایش یافتند اما در سال‌های اخیر که بحث بند ۲ قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن  هستند و به جای تعدیل کردن کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

وی با تاکید بر لینکه دولتمردان باید هرچه سریعتر دستمزدها را ترمیم کنند و دستیابی به سایر سطوح معیشتی کارگران مانند مسکن را برای این قشر تسهیل کنند، ادامه داد: اگر به دنبال بهره وری در تولید هستیم باید مشکل جامعه کارگری را برطرف کنیم.


دبیر اجرایی خانه کارگر اراک خاطر نشان کرد: امنیت شغلی یکی از موارد مهم بهره وری و بهره وری عامل جهش تولید است.

قیاسی با تاکید بر اینکه کارگران ساختمان در حوزه مسکن ملی باید مورد توجه قرار گیرند، بیان کرد: امروز با معضلی تحت عنوان ایمنی درگیر هستیم، تشکل های کارگری باید در این حوزه آموزش همگانی داشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک با بیان اینکه متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل تصویب نادرست در مجلس، کارگران ساختمانی نتوانستند از سهمیه بیمه استفاده کنند که این نیز باید بازنگری شود، ادامه داد: برای اصلاح بیمه سال گذشته لایحه‌ای در کمیسیون امور اجتماعی تنظیم شد و طرح بسیار خوبی داده شد که متاسفانه نمایندگان مجلس مخالف کردند.

وی با اشاره به قول های داده شده، خاطر نشان کرد: امید است در مجلس جدید توفیقات خوبی صورت گیرد و مجدد این بحث در کمیسیون مطرح و لایحه‌ای ارایه شود.

کد خبر 1761260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha