زنان و مادران مسجدی در تربیت فرزندان نقش بسزایی دارند

جانجانی گفت: بانوان بخش عمده‌ای از جمعیت جهان را تشکیل داده و زنان و مادران مسجدی در تربیت نسل و پرورش فرزندان و جمعیت جامعه اسلامی نقش بسزایی دارند.

زهرا جانجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به نقش اثرگذار کانون‌های مساجد به مسئله مهم فرزندآوری و جوانی جامعه، گفت: به عنوان یک موضوع فوق العاده با اهمیت در ایران، کم و پیر شدن جمعیت مسئله مهم فرزندآوری و جوانی جامعهبسیار مهم و با بیان اینکه جمعیت از مولفه های مهم قدرت در هر جامعه ای است، قانع شدن خانواده ها در این عرصه را لازم و ضروری است که می بایست به طور حتم در کنار تلاش های مسئولان در قانون گذاری و اجرای آن، مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه افزود: مسئولیت خطیر، اصیل و تمدن‌ساز بانوان در امر تربیت نسل آینده که در دو قالب مادری و همسری در دین مبین اسلام اعتباربخشی شده است، لاجرم در دوران معاصر، در کنار نقش اجتماعی ایشان تعریف می‌شود و این همه در سایه رشد معنوی و بالندگی فکری و انس با مناسک دینی و تقید و التزام به مظاهر و آموزه‌های دینی است که به سرمنزل مقصود می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: احترام و تکریم کارگزاران مساجد نسبت به بانوان، کیمیایی است که اگر نسبت به استفاده از آن غفلتی صورت پذیرد، زمینه را برای اثربخشی زبان‌های برخوردار از جذابیت‌های ظاهری منافقان و معاندان در محیط‌های خارج از مسجد فراهم می‌آورد.

جانجانی تصریح کرد: در حال حاضر برخی مساجد فضا و تمهیداتی برای شرکت زنان در مراسم مختلف در نظر می‌گیرند و زنان توانمند و دارای معلومات، زنان دیگر را آموزش می‌دهند؛ برنامه‌های آموزشی ارائه شده در برخی مساجد آن‌ها را در حرکت به‌سوی دانش و آگاهی کمک می‌کند و به این موضوع واقف هستیم، زمانی ‌که زنان در مساجد حاضر باشند، فرزندان آن‌ها نیز به حضور در این فضا ترغیب شده و این مهم قابل تأکید است که آموزش نسل‌های بعدی در دستان زنانی قدرتمند خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه نقش مسجدی ها بابیان اینکه در ترویج فرزندآوری و افزایش رغبت جوانان به ازدواج بسیار مهم و بی نظیر است، اظهار کرد: آگاه‌سازی بانوان درخصوص رسالت خطیر فرهنگ‌سازی و کمک‌رسانی به خانواده‌ها در امر فرزندآوری به بانوان کانون‌های مساجد بسیار ضرور است و این موضوع در بنیاد ملی خانواده مورد توجه است و در فرهنگ‌سازی این مهم اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی کانون‌های فرهنگی تخصصی بانوان در مساجد، اظهار کرد: کانون‌های مساجد به ویژه کانون‌های تخصصی بانوان می‌توانند در زمینه تشویق و ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری نقشی اثرگذار داشته باشند.

جانجانی در پایان گفت:در تعالی خانواده، مسجد به عنوان پایگاه اجتماعی قوی اسلام می تواند نقش چشمگیری در مسجدمحوری شدن خانواده ها و تربیت دینی جوانان برای ازدواج آسان و بهنگام و استحکام بنیان خانواده ها داشته باشد.

کد خبر 1761231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha