افزایش پایگاه های اورژانس ۱۱۵، نوید بخش رفع بخشی از دغدغه ها

شهروندان شیروانی طی سال‌های اخیر با افتتاح و کلنگ زنی چندین پایگاه اورژانس سطح شهر و روستا شاهد ارتقای پایگاه های خدمت رسانی اورژانس ۱۱۵ بوده اند تا با تحقق این مهم، بخشی از دغدغه مردم رفع شود.

خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی؛ فاطمه مقدسی باجگیران

با روی کارآمدن دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه اورژانس این شهرستان خراسان شمالی صورت گرفته و شاهد تحولات خوبی بوده ایم زیرا که تقویت زیرساخت های درمانی موجب افزایش ارائه خدمات بهتر درمانی و بهداشتی و به دنبال آن افزایش رضایت مندی بیماران می شود. از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تلاش کرده تا گستره خدمات رسانی خود در حوزه بهداشت و درمان را وسعت ببخشد.

۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه های اورژانس شیروان هزینه شد

مسئول امور پایگاه های اورژانس ۱۱۵ شهرستان شیروان گفت: ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای پایگاه های اورژانس این شهرستان خراسان شمالی سال گذشته هزینه شد.

داوود قوامی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: اعتبارات مذکور جهت بازسازی و به‌سازی تمام پایگاه ها، خرید و به روزرسانی تجهیزات پایگاه ها و خرید تجهیزات رفاهی پایگاه های سطح شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: سال گذشته نیز کلنگ احداث پایگاه اورژانس کوسه با مشارکت نیکوکاران سلامت در روستای کوسه از توابع بخش سرحد این شهرستان بر زمین زده شد که مساحت آن ۵۰۰ مترمربع است و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون ۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مسئول امور پایگاه های اورژانس ۱۱۵ شهرستان شیروان گفت: همچنین کلنگ پایگاه اورژانس گلیان در مساحت ۵۰۰ مترمربع با ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات کشوری و پایگاه حسین آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان سال گذشته بر زمین زده شد.

قوامی افزود: اکنون پایگاه گلیان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در مجموع، عملیات ساخت سه پایگاه شهرستان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به افزوده شدن یک دستگاه موتورلانس طی عملکرد دولت به ظرفیت امدادی این شهرستان اضافه کرد: این دستگاه با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری شده که به تجهیزاتی از جمله دی سی شوک، ثابت سازی، اداره راه هوایی و تجهیزات احیای قلبی و ریوی مجهز است.

به گفته وی استفاده از مورتورلانس ها از اقدامات ارزشمند اورژانس است؛ چراکه ارائه خدمات در مدت زمان کوتاهتر و با سرعت بیشتری به مصدومان و بیماران انجام می شود.

انجام بیش از هشت هزار ماموریت توسط پایگاه های اورژانس ۱۱۵ شیروان

مسئول امور پایگاه های اورژانس ۱۱۵ شهرستان شیروان گفت: سال گذشته هشت هزار و ۱۱۱  ماموریت توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان انجام شده و همچنین ۴۵۹ ماموریت توسط موتورلانس ثبت شده است.

قوامی میانگین کل ماموریت های حوادث توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان را روزانه ۶۰ مورد دانست و اظهارکرد: میانگین حضور سر صحنه ماموریت های داخل شهر، ۳ یا ۳ و نیم دقیقه و مامویت های جاده ای، ۸ یا ۱۰ دقیقه است.

 وی با بیان اینکه بیشترین ماموریت های داخلی مربوط به کمک به افراد مسن، قلبی و فشارخون است، افزود: بیشترین ماموریت های این شهرستان توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵، بین پیک زمانی ۵ عصر تا ۱۱ شب است.

خراسان شمالی دارای نقاط سخت‌گذر کوهستانی است و از نظر حادثه خیزی نیز به ویژه سیل و زلزله در شمار ۱۰ استان نخست کشور است. اکنون ۹ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری و یک موتورلانس در این شهرستان خراسان شمالی فعال است که ۹۰ نیرو در آن مشغول به کار هستند.

کد خبر 1761156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha