حمایت دانشگاهیان خراسان جنوبی از دانشجویان حامی فلسطین

شماری از دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین و محکومیت برخورد با آنان در آمریکا و اروپا تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) با تجمع در این دانشگاه و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حمایت خود را از دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه حامی فلسطین و محکومیت برخورد با آنان در آمریکا و اروپا را اعلام کردند.

سید محمد موسوی میرزایی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این مراسم اظهار داشت: شهدای اسلام در قرون و اعصار گذشته تلاش کردند تا انسانیت، آزادی و بیرق اسلام برافراشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه امت اسلام برای آزادی و آزادگی تلاش می کند، افزود: اتفاقاتی که در مدت اخیر در جمهوری اسلامی و در بعد جهانی اتفاق افتاد نشان از بیداری انسانیت و اسلامیت است.

موسوی‌میرزایی افزود: اسرائیل که نمی توان گفت یک کشور، بلکه یک پادگان نظامی بعد از گذشت بیش از ۷۰ سال در وسط کشورهای اسلامی ساخته شد تا منافعی برای کشورهای غربی و اروپایی باشد.

وی تصریح کرد: در تمدن اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران و غرب، پیروزی قطعی از آنِ ایران است و غرب در تلاش است تا این پیروزی را به عقب بکشاند، اسرائیل تنها مکانی برای خواسته های غرب است تا تفرقه ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در غرب یک هیمنه برای اسرائیل ساخته بودند و می گفتند این کشور یک ابرقدرت در دنیا است، افزود: این کشور اگر ابر قدرت هم بود توسط ایران سر جای خود نشست.

موسوی‌میرازایی افزود: عملیات وعده صادق قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی را به غرب و اسرائیل نشان داد، اسرائیل نیروی هوایی بسیار قوی داشت در ظرف مدت ۶ روز جنگ عراق توانسته بود، تمامی کشورهای منطقه را شکست اما هم اکنون با آن لایه های هفتگانه و حفاظ هوایی و لایه های اطلاعاتی و امنیتی شکست خورد.

وی با اشاره به مدیریت هوشنمدانه مقام معظم رهبری و صبر استراتژیک جمهوری اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی خون ریز نیست و هدف آن، وسیله را توجیه نمی کند در صورتی که در تفکر اسرائیلی، کودک کشی برای رسیدن به اهداف رواج دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شرایط به نحوی فراهم شد تا کشورهای جهان هم عملیات وعده صادق را حق ایران دانستند چراکه اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده بود.

موسوی‌میرزایی با بیان اینکه ایران بعد از این حمله، به اسرائیل اعلام تنبیه کرد، گفت: تمام نیروها و پادگان های نظامی اسرائیل در آماده باش بودند و ناوهای آمریکایی هم به کمک این کشور آمدند اما با این عملیات ایران هیمنه پوشالی گنبد آهنین و اسرائیل در هم شکست.  

وی تصریح کرد: ایران اگر اراده کند اسرائیل را بمب باران می‌کند و فرمانده آمریکایی منطقه غرب آسیا در اتاق جنگ اسرائیل می‌گوید: این جنگ عجیب بود و ایرانی ها هرجا را خواستند بزنند، زدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به موضوع دموکراسی هم گفت: در حال حاضر ما شاهد یک حرکت جهانی و بیداری انسانی هستیم و دانشجویان ما با تجمع در دانشگاه ها، حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین و محکومیت برخورد با آنان در آمریکا و اروپا را اعلام می کنند.

کد خبر 1761029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha