پیگیر حمایت و توسعه صنایع خلاق فرهنگی در مازندران هستیم

آهنگر با بیان اینکه صنایع فرهنگی نقطه اتصال اقتصاد و فرهنگ است، گفت: حمایت و توسعه از صنایع خلاق فرهنگی درمازندران دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست با موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی ضمن تحسین نگاه مسئولانه و دغدغه مندانه موسسات استان برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: موسسات بازوان توانمند فرهنگی دستگاه فرهنگ و هنر استان بشمار می‌روند.
وی با بیان اینکه مشکلات حوزه فرهنگی، هنری و رسانه ای استان در حال بررسی و احصا است، گفت: به دنبال تقویت نظام مشارکت مردم در عرصه های مختلف هستیم.
آهنگر با بیان اینکه حضور مردم در عرصه های مختلف یک ارزش تلقی می‌شود، افزود: مردم صاحبان اصلی نظام هستند باید زمینه حضور مردم در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی فراهم شود.  
وی به اصل ۴۴قانون اساسی برای اعطای مجوز به موسسات فرهنگی هنری برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام ماموریت های محوله اشاره کرد و گفت: پرهیز از تصدی گر مورد توجه است و تلاش داریم کار حوزه فرهنگ و هنر به دست تشکل های مردمی واگذار شود.
آهنگر به برخی ضعف ها و مشکلات پیش روی موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی اشاره کرد و از رایزنی برای تسهیل امور مرتبط با این موسسات خبر داد.
وی با تاکید براینکه دستگاه های دولتی به تنهایی از پس مشکلات حوزه های مختلف برنمی آیند، گفت: مردمی سازی حوزه فرهنگ را با جدیت در دست اقدام و اجرا داریم.
آهنگر به فعالیت موسسات فرهنگی دارای مجوز اداره کل آموزش و فنی حرفه ای اشاره کرد و افزود: پیگیر رفع مشکلات موازی کاری این موسسات با موسسات دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.
وی از رایزنی برای رفع موانع شرکت ثبت برای موسسات فرهنگی هنری خبر داد و گفت: مشکلات هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر به صورت شهرستانی احصا و درحال رفع و تسهیل گری است.
آهنگر بیان کرد: ایجاد تعامل بین موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان برای تقویت فعالیت این موسسات با قوت در دستور کار قرار دارد.  
وی گفت: تلاش داریم تمامی دستگاه‌های اجرایی و تشکل های مردمی برای اجرایی شدن برش استانی سند مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بسیج شوند.
آهنگر خاطرنشان شد: هم افزایی تشکل های مردمی هم پایه با هم ذیل رویداد هم افزا محقق خواهد شد.  
وی بر لزوم تقویت هم افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی برای تقویت حوزه فرهنگ و هنر استان تاکید کرد و گفت: بضاعت ارشاد برای کار در حوزه فرهنگی محدود است می طلبد زمینه همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای تجمیع بودجه های فرهنگی جهت کارهای ارزشمند در عرصه فرهنگی فراهم شود.
آهنگر به اهمیت تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: ۴۵سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد هنوز برندسازی صنایع فرهنگی خلاق در کشور ساز و کار ندارد.  
وی از برگزاری دوره تخصصی حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: امید می رود با برگزاری این دوره آموزشی شاهد پویایی اقتصاد فرهنگ و هنر در استان باشیم.

کد خبر 1761028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha