برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان/ سینمایی «از عشقاباد تا عشق‌آباد» ساخته می‌شود

نشست خبری نخستین جشنواره فیلم «رضوان» برگزار و در آن تأکید شد: اولین جشنواره فیلم دینی رضوان شهریور ماه برگزار می‌شود و در این مدت زمان با شیوه‌ای نو روند برای فیلم سازی و تولید فیلم در استان‌ها با حمایت بنیاد امام رضا(ع) تسریع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور فرهاد قائمیان، دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، محمدحسین لطیفی، دبیر اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان، سیدجواد رفائی، مشاور راهبردی مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) و در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان/ سینمایی «از عشقاباد تا عشق‌آباد» ساخته می‌شود

 در این نشست «فرهاد قائمیان»، مدیر اولین جشنواره بین امللی فیلم دینی رضوان گفت: نخستین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان از امروز با اعلام فراخوان کار خود را آغاز می کند و به شکل جدی شروع می شود. در این جشنواره بنیاد امام رضا(ع) با حمایت جدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم است که به تولید آثاری با محوریت امام رضا (ع)  بپردازد.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: جشنواره فیلم امام رضا(ع) در دوره های قبل با فراز و نشیب هایی روبرو شد؛ در نخستین جشنواره بین المللی فیلم رضوان قرار است با رویکرد خیلی جدی به شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای فیلم سازی در استان ها بپردازیم و در همین راستا با پیگیری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با محوریت جشنواره فیلم دینی رضوان کارگاه های آموزشی برپا می شود.

وی خاطر نشان کرد: اولین جشنواره فیلم دینی رضوان شهریور ماه برپا می شود و در این مدت زمان می خواهیم با شیوه نویی روند را برای فیلم سازی و تولید فیلم در استان ها را با حمایت بنیاد امام رضا(ع) تسریع کنیم.

 فرهاد قائمیان از ساخت فیلمی با موضوع امام رضا(ع) خبر داد و گفت: در جلسه ای که با وزیر ارشاد درباره جشنواره فیلم دینی رضوان داشتیم این مسئله مطرح شد که فیلم سینمایی «از عشقاباد تا عشق آباد» با موضوع فرهنگ امام رضایی به تولید برسد.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: امسال بخش ملی جشنواره فیلم «رضوان» برگزار می شود و بخش بین المللی جشنوار اردیبهشت سال بعد برگزار می شود.

برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان/ سینمایی «از عشقاباد تا عشق‌آباد» ساخته می‌شود

در این نشست «محمدحسین لطیفی»، دبیر اولین جشنواره فیلم دینی رضوان با تاکید بر تولید فیلم های با موضوع دینی توضیح داد: در دنیای کنونی جای خالی آرامشی که از دین نصیب انسان ها می شود، خالی شده است؛ با تولید آثار دینی موقع دیدن یک فیلم حتی کوتاه حال قشنگی به آدم ها دست می دهد. اگر بخواهیم گستره سینمای دینی را نگاه کنیم، جای آثار دینی که پر از محبت و گذشت و ایثار باشد، خالی است.

این فیلمساز اظهار کرد: برگزاری بخش ملی جشنواره دینی رضوی مورد نیاز کشور است و بخش بین الملل این جشنواره  اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود؛ امیدواریم در اردیبهشت ۱۴۰۵ دو بخش ملی و بین الملل در کنار یکدیگر برگزار شود.

برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان/ سینمایی «از عشقاباد تا عشق‌آباد» ساخته می‌شود

در این نشست «سیدجواد رفائی»، مشاور راهبردی مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) با اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره فیلم رضوی گفت: اولین دوره جشنواره فیلم رضوی سال ۱۳۸۳ آغاز شد و آخرین دوره آن در سال ۱۳۹۸ در گرگان برگزار شد؛ پس از بررسی جشنواره به این نتیجه رسیدیم و برگزاری جشنواره از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ متوقف شد؛ اغلب فیلم ها در این جشنواره به لحاظ موضوعی ربطی به امام رضا(ع) نداشت و به لحاظ محتوایی هم رضوی نبود. تلاش بر این بود که پانزدهمین دوره جشنواره برگزار شود که تصمیم بر این شد امسال جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار شود.

وی با اشاره به بخش های مختلف جشنواره فیلم دینی رضوان اظهار کرد: اولین جشنواره فیلم دینی در دوره جدید در دو بخش اصلی دینی با محوریت تمام ادیان و بخش رضوی با محوریت جهان اسلام و امام رضا (ع) برگزار می شود و یکی از مهمترین اهداف مان توجه ویژه به فیلم اولی هاست که آثارشان جداگانه بررسی خواهد شد.

سیدجواد رفائی افزود: در جشنواره فیلم دینی رضوان همچنین بخش فیلم سازی با موبایل را داریم که عمومی است و به نوعی دعوت از همه مردم برای فیلمسازی است.

مشاور راهبردی مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: در این جشنواره بخش «ایده تا فیلم» با عنوان سراج داریم که به منظور حمایت از کسانی است که ایده فیلمسازی دارند اما امکانات ساخت اثر برای آنها مهیا نیست و ما در نظر داریم از ایده و استعداد آنها استفاده کنیم.

برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان/ سینمایی «از عشقاباد تا عشق‌آباد» ساخته می‌شود

در این نشست  «سعید زمانی»، مدیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: از امروز که به صورت رسمی نشست نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار شد، فراخوان در بستر شمس طوس بارگزاری می شود و همه علاقه مندان می توانند از این بستر  برای ثبت نام استفاده کنند.

مدیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به نهادها و سازمان های مشارکت کننده در نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان اظهار کرد: در این جشنواره مجموعه ای چون سازمان سینمایی ارشاد، سوره، موسسه آفرینش های آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف، سازمان صدا و سیما با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در تعامل هستند و از مشارکت کنندگان در این رویداد هستند.

وی تصریح کرد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از همه جوانان در انجمن سینمای جوان و حوزه هنری  می خواهد در این رویداد با ثبت نام مشارکت کنند؛ اولین جشنواره دینی رضوان با گستره ای از مخاطب می تواند در حوزه بین الملل  تاثیر گذار باشد.

در ادامه نشست برگزار کنندگان نخستین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان به سئولات خبرنگاران پاسخ دادند.

محمدحسین لطیفی در پاسخ به پرسشی در مورد توجه به زمان فیلم های کوتاه و مستند در جشنواره فیلم دینی رضوان گفت: ایجاد  فضای مناسب برای فیلمسازانی که می خواهند در این زمینه فیلم دینی کار کنند از جمله اهداف جشنواره است، در واقع در این جشنواره  مدت زمان برای فیلم های داستانی حداقل ۴۵ دقیقه و کوتاه ۲۰ دقیقه در نظر گرفته شده است و از این طریق زمینه برای تولید فیلم بلند داستانی فراهم ‌می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مبنای جشنواره فیلم «رضوان» تولیدات سینمایی مرتبط با فرهنگ رضوی است، گفت: جشنواره فیلم «رضوان» می تواند به تولیداتی که فرهنگ رضوی را به دور از خرافات نشان دهد  کمک می کند و همین باعث خواهد شد به فرهنگ ناب امام رضا (ع) برسیم.

برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان/ سینمایی «از عشقاباد تا عشق‌آباد» ساخته می‌شود

در پایان این نشست خبری پوستر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان رونمایی شد.

پایان پیام/

کد خبر 1761026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha