شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین

آیت الله عباسی با اشاره به اینکه شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین هستند، گفت: انقلاب اسلامی مدیون اندیشه های شهید مطهری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان آیت‌الله علی عباسی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری  صبح امروز در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی که در حسینیه ستاد برگزار شد، گفت:  گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه استاد شهید مطهری ضروری است چرا که انقلاب اسلامی هنوز هم مدیون اندیشه‌های این شخصیت بزرگ و تاریخ ساز است است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی شخصیت‌ها و اندیشمندان بزرگی داشته‌ایم که در نظریه‌پردازی و تنظیم مبانی فکری انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده‌اند، افزود: استاد شهید مرتضی مطهری یکی از برجسته‌ترین این شخصیت‌هاست.

وی با بیان اینکه شهید بزرگوار مرتضی مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بودند، ادامه داد: ایشان فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود و با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این شهید والامقام شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

آیت الله عباسی با تاکید بر اینکه شهید مطهری از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب و... استفاده و ایفای نقش کرد، ادامه داد: امروز باید اندیشه های این شهید گرانقدر بیش از پیش در جامعه تبیین شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط کنونی جامعه بیان کرد: امروز برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی بدون هیچ شناختی شیفتگی نشان می‌دهند .

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، ادامه داد: افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد و بایستی این شعارها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسئله حجاب فرمودند: «حجاب فی نفسه چالش نبود و دست‌هایی از بیرون تلا ش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند» بیان کرد: شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

آیت الله عباسی گفت: شهید مطهری مدافع سنگر فکری و عقیدتی بودند و در این سنگر به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد و اقدامات شایسته‌ این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

کد خبر 1761020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha