توزیع قرآن با ترجمه هلندی برای دعوت به اسلام در ۱۵ شهر هلند

واحد «چرا اسلام» در بنیاد «دیدگاه مسلمانان هلند» طرح توزیع نسخه هایی از قرآن به زبان هلندی را در ۱۵ شهر برای تعامل با مردم و معرفی اسلام اجرایی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « anews»، واحد «چرا اسلام» در بنیاد «دیدگاه مسلمانان هلند» طرح توزیع نسخه هایی از قرآن به زبان هلندی را در ۱۵ شهر برای تعامل با مردم و معرفی اسلام اجرایی کرد.

این ابتکار که «دعوت به اسلام» نام دارد، همزمان با جشن های ملی در هلند بود و جمعیت زیادی را به مراکز شهرها کشاند.

«بکیر اکینچی»، رئیس واحد «چرا اسلام» که قرآن را در «روتردام» میان غیرمسلمانان توزیع کرد در این باره گفت: هدف از این کار تبیین اسلام و معرفی قرآن از طریق توزیع کتاب مقدس مسلمانان بین هلندی های غیرمسلمان است.

وی افزود: اگر آنها صادقانه می‌خواهند اسلام را بشناسند ما آنها را به اسلام دعوت می کنیم.

اکینچی گفت که طرح «دعوت به اسلام» در همین چند روز منجر به مشرف شدن حداقل پنج نفر به دین اسلام شده است.

رئیس واحد «چرا اسلام» با بیان اینکه در سال های اخیر در هلند علاقه زیادی به اسلام وجود داشته است، گفت: آنها طالب قرآن هستند؛ بسیاری از آنها می گویند که حتما قرآن می خوانند و ما می‌توانیم نقش موثری در این راه داشته باشیم.

وی افزود: ما نه تنها در روتردام، بلکه در ۱۵ شهر غرفه هایی برپا کردیم و  این فرصت خوبی برای ما بود زیرا بسیاری از مردم در «روز پادشاه» به خیابان ها آمدند و ما به تعداد زیادی از آنها برای معرفی اسلام و قرآن دسترسی داشتیم.

«تارا مرسرا»، یکی از غیرمسلمانانی که قرآن را به عنوان هدیه دریافت کرد، گفت که این مراسم بسیار زیبا بود.

وی افزود: این اقدام بسیار خوبی برای الهام بخشیدن به مردم، به اشتراک گذاشتن اسلام با دیگران و تبیین اسلام برای کسانی است که به آن نیاز دارند و برای کسانی که از دین رویگردان شده اند.

«سیلک هافمن» که تا کنون هرگز کتاب مذهبی نخوانده است نیز گفت: اقدام توزیع قرآن کریم بسیار زیبا بود و حتما آن را خواهم خواند.

«آتی بلابوئر»، یکی دیگر از غیرمسلمانانی که در طرح دعوت به اسلام، یک کتاب آسمانی دریافت کرد  گفت که حتما قرآن را می‌خواند و زیبایی هایی آن را به نزدیکانش منتقل خواهد کرد.

کد خبر 1760998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha