چالش فتح قله اورست برای کمک به غزه توسط سفیر هیئت اسلامی در بریتانیا

سفیر هیئت اسلامی در بریتانیا، دومین تلاش خود برای فتح قله اورست را به عنوان بخشی از یک تلاش خیریه با فتح ۱۴ قله از مرتفع ترین قله های جهان آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، «آکه رحمان» ۴۱ ساله، اهل «اولدهام» و سفیر هیئت اسلامی در بریتانیا دومین صعود خود به قله اورست را به عنوان بخشی از یک تلاش خیریه با فتح ۱۴ قله از مرتفع ترین قله های جهان آغاز می کند.

چالش فتح ۱۴ قله در ۲۴ آوریل (چهارشنبه ۵ اردیبشهت) در نپال آغاز شد و مرحله دوم برای ژوئن تا ژوئیه ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

رحمان قصد دارد فتح این ۱۴ قله را تا سپتامبر ۲۰۲۵ به پایان برساند، زیرا قبلا به موفقیت های قابل توجهی در کوهنوردی دست پیدا کرده و از کوه‌هایی مانند کلیمانجارو، مونت بلان و البروس بالا رفته است.

او امیدوار است که بتواند ۱.۵ میلیون پوند برای هیئت اسلامی بریتانیا جمع آوری کند که به مردم غزه، بنگلادش، پاکستان، افغانستان، سوریه ، یمن و دیگر جوامعی که درگیر هستند، کمک کند.

«آکه رحمان» در این باره می‌گوید: من دوست دارم خودم و بدنم را که خدا آفریده آزمایش کنم؛ دوست دارم مرزها و محدودیت ها را کنار بزنم و ببینم تا کجا می توانم بروم. این اشتیاق من است، زیرا من صعود را دوست دارم. من خوشحالم که می‌توانم با این کار به افراد گرفتار و بی بضاعت کمک کنم و برای آنها بودجه جمع آوری کنم.

وی افزود: این چیزی است که به اشتیاق من دامن می زند؛ کوه ها و زمین‌ها اینجا زیبا هستندو با کلاهک‌های برفی بسیار با شکوه به نظر می‌رسند؛ خداوند چنین دنیای زیبایی را آفریده است.

«طاهر نصیر»، مدیر هیئت اسلامی بریتانیا نیز گفت: این هئیت یکی از قدیمی ترین سازمان های خیریه در بریتانیا است؛ ۹۹ درصد از فعالیت های ما توسط داوطلبان انجام می شود و ما در ۱۶ کشور مختلف فعالیت داریم.

وی افزود: هدف هیئت اسلامی بریتانیا الهام بخشیدن به جوانان و افزایش آگاهی و ترویج زندگی سالم و عادات خوب است.

 نصیر گفت: فتح ۱۴ قله یک چالش انحصاری است زیرا تنها ۵۲ نفر آن را با موفقیت به پایان رسانده اند و اگر آکه در این کار موفق شود، پنجاه و سومین نفر خواهد بود.

در سال ۲۰۲۲، رحمان اولین مسلمان بریتانیایی شد که به قله اورست صعود کرد و سفری رویایی را که همزمان با ماه مبارک رمضان برای جمع‌آوری پول برای یتیمان آغاز کرده بود، تکمیل کرد.

همچنین در سال ۲۰۲۲، منال رستم، کوهنورد مسلمان و دونده ماراتن، با رسیدن به قله اورست به این موفقیت دست یافت. او از سال ۲۰۱۸ برای دستیابی به این موفقیت برنامه ریزی کرده بود.

«جراح الحوامده»، پناهجوی فلسطینی که پای خود را به دلیل سرطان استخوان از دست داده بود نیز در سال ۲۰۲۰ قله اورست  را فتح کرد تا با جمع آوری پول یک مدرسه آنروا را نجات دهد.

کد خبر 1760932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha