۶۲ درصد مدارس کشور با کمک خیران احداث شد 

جعفری گفت: سال گذشته ۶۲ درصد مدارس تحویلی به آموزش و پرورش کشور توسط خیرین مدرسه ساز احداث شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا جعفری- مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور- عصر امروز یک شنبه (۹ اردیبهشت) در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که در سالن قلمچی بیرجند برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته سه هزار مدرسه در کشور احداث شده است، اظهار کرد: در این زمینه ۱۳ هزار و ۲۰۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل شد که از این تعداد ۱۲ درصد آن به طور ۱۰۰ درصد توسط خیرین، ۵۰ درصد آن به صورت مشارکتی و ۳۸ درصد فضاهای آموزش احداث شده به صورت دولتی بوده است.

مدیرعامل جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور افزود: اگر نیروی انسانی هر کشور قدرتمند باشد آن کشور قوی است و تربیت نیروهای قوی توسط آموزش و پرورش محقق می شود.


وی یادآور شد: خیرین مدرسه ساز مشعل داران علم و تربیت و از بین برندگان جهل و بی‌سوادی در کشور هستند.

علی بابایی شهرکی- مشاور عالی ریاست سازمان و مدیرکل حراست سازمان نوسازی کشور- هم با بیان اینکه ‌همراهی و همیاری در کشور، ریشه چند صد ساله دارد، گفت: مردم و خیرین با غمخواری و دلسوزی  مشکلات را پیگیری می کنند.


وی یادآور شد: نباید فقط این حضور به ساخت مدرسه و تجهیز آن محدود شود بلکه باید بتوان از ظرفیت و توان خیرین برای شکوفایی نونهالان و ارتقای علمی مدارس نیز استفاده کرد.


به گفته بابایی شهرکی مردم ما غالبا خیر هستند و باید از همه توان برای ورود خیران با هر ظرفیت بهره برد.

وی به تحریم و وضعیت اقتصادی کشور گریزی زد و گفت: با وجود گذشت ۴۴ سال از اعمال تحریم‌ها، کشور در بالاترین مرحله اقتدار خود قرار دارد.


وی با اشاره به مشکلات غزه و ۳۵ هزار شهید طی بیش از ۲۰۰ روز، گفت: حماس با ورود خود در این جنگ آبروی رژیم صهیونسیتی را برد.

کد خبر 1760881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha