٢ هزار بیمار سرطانی تحت پوشش موسسه خیریه «آسا» هستند

روشنی گفت: بیش از ۱۶ هزار بیمار سرطانی در استان گلستان زندگی می‌کنند که از این تعداد حدود ٢ هزار نفر تحت پوشش موسسه آسا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، قربانعلی روشنی امروز (یکشنبه ٩ اردیبهشت) در نشست خبری هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان «خیریه آسا» گفت: این موسسه به منظور فراهم کردن آسایش بیماران از (۲۱ اسفند) سال ۱۴۰۱ تشکیل شده است.

رئیس هیئت مدیره موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان «آسا» با اشاره به ثبت حدود ٢ هزار پرونده در این موسسه، افزود: تلاش شده تا خدمات ارائه شده این موسسه با سایر موسسات متفاوت باشد.

وی ادامه داد: این موسسه هیچ وجه نقدی را به بیمار پرداخت نمی‌ کند بلکه هزینه درمان و داروی مورد نیاز بیمار توسط موسسه تامین و به بیمار تحویل داده می‌شود.

روشنی اظهارداشت: در حال حاضر موسسه آسا در ۱۱ شهرستان و بیش از ۲۰۰ روستای سراسر استان دارای نماینده است تا خدمات این موسسه به خوبی به هم استانی‌ها معرفی شود.

وی از رونمایی سامانه ارائه خدمات الکترونیک موسسه خیریه در (١٩ اردیبهشت) خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه مدارک بیمار شامل؛ کارت ملی، شرح وضعیت پزشک و آخرین نسخه پاتالوژی  بارگزاری شده و در کمتر از ۴۸ ساعت برنامه‌های درمانی و تامین داروی بیماران آغاز می‌شود.

روشنی با بیان اینکه هنر فرار از استرس در جامعه ترویج داده شود، اظهار امیدواری کرد: با آگاهی بخشی به جامعه، شاهد کاهش این نوع بیماری ها باشیم.

مدیرعامل موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان «آسا» نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به گذشت ۷۷۷ روز از فعالیت این موسسه، خدمات بسیار مهمی به جامعه هدف و بیماران سرطانی ارائه شده است.

رضا راییجی یانسری افزود: استان گلستان یکی از پنج استان فقیر کشور است و در زمینه ابتلا به سرطان جزء پنج استان به شمار می رویم.

وی ادامه داد: استان گلستان در بیماری سرطان پستان بانوان و گوارش در آقایان بیشترین تعداد بیماران را دارد.

راییجی گفت: در حال حاضر گران بودن هزینه درمان از چالش‌های اجتماعی کشور است و بیماران ما را دچار نگرانی می کند.

وی افزود: این موسسه در حوزه درمان و تامین دارو به هیچ عنوان سقفی ندارد.

راییجی با اشاره به اینکه سامانه ارائه خدمات الکترونیک موسسه خیریه برای نخستین بار در کشور از سوی موسسه آسا راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر این سامانه به شکل آزمایشی فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶ هزار بیمار سرطانی در استان گلستان زندگی می‌کنند که از این تعداد حدود ٢ هزار نفر تحت پوشش موسسه آسا هستند.

مدیرعامل موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان «آسا» گفت: با حمایت بیشتر خیرین این موسسه می تواند بیشتر در حوزه درمان و تامین بیماران سرطانی نقش ایفا کند.

کد خبر 1760867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha