لزوم بهره گیری از ظرفیت نشاط معنوی برای ترویج نماز در مدارس

عزیززاده گرجی با اشاره به اهمیت بهره گیری از هنر برای ترویج نماز بین دانش آموزان، گفت: باید با استفاده از ظرفیت نشاط معنوی دانش آموزان را نمازخوان نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در اجلاس نماز دانش آموزان استان به همراه تجلیل از الگوهای علمی و فعال اقامه نماز مدارس که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش دیار علویان در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به جایگاه اقامه نماز در آموزه های دینی، اظهار کرد: بهترین راه برقراری ارتباط انسان با خداوند متعال، نماز است.

وی با بیان اینکه نماز سرچشمه تمام فضایل و کمالات است، افزود: نماز عمود دین اسلام است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه نماز بزرگترین عبادت و مهمترین سفارش ائمه اطهار(علیهم السلام) است، گفت: نماز یک ارزش است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید نماز را یک ارزش بدانند و برای اقامه این فریضه واجب دغدغه داشته باشند، ادامه داد: باید راهکارهای تقویت اقامه نماز در بین دانش آموزان شناسایی و عملیاتی شود.

عزیززاده گرجی برلزوم رفع نگرش منفی دانش آموزان نسبت به نماز تاکید کرد و گفت: باید علم و دانش دانش آموزان به باور قلبی برسد و عامل به علم باشد.

وی با بیان اینکه راه و مسیر ترویج اقامه نماز در مدارس باید علمی پیگیری و عملیاتی شود، افزود: شناخت اولیه از جامعه هدف برای ترویج نماز یک ضرورت بشمار میرود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه نیاز مخاطب باید شناسایی و مطابق ذائقه مخاطب برای ترویج نماز فعالیت صورت بگیرد، خاطرنشان شد: پذیرش پیش نیاز فهم است، اگر روش ترویج درست نماز بین نسل نو را بکار ببندیم یقینا مخاطب برای اقامه این فریضه واجب به خط میشود.

وی برلزوم بصیرت افزایی در امر اقامه نماز بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت:پذیرش زمانی اتفاق می افتد که فضای شادمعنوی ایجاد شود.

عزیززاده گرجی با اشاره به اهمیت شناسایی ابزار و روش انتقال پیام، افزود: هنر باید برای انتقال پیام به نسل نو مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمازخانه های مدارس باید برای انجام فرائض دینی مملو از فضای شاد و مفرح منطبق با شئونات اسلامی باشد، گفت: مطابق آیات قرآن کریم اگر شرح صدر اتفاق نیافتد پذیرش پیام محقق نمیشود.

کد خبر 1760857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha