تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه بیرجند در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا

جمعی از دانشگاهیان خراسان جنوبی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جمعی از دانشگاهیان خراسان جنوبی امروز (۹ اردیبهشت) در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا در محکومیت رژیم غاصب صهیویستی تجمع کردند.

حسین فرزانه‌پور - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در حاشیه این تجمع در جمع دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان ما بر موضوع حمایت از فلسطین اتفاق نظر دارند و از این جهت باید خیزیش دانشجویان آمریکا و اروپا، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را یک حرکت انسانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سابقه جنبش‌های دانشجویی از سراسر دنیا بی نظیر بوده است، افزود: تحولات اساسی در عرصه بین الملل و خاورمیانه به وجود آمده است.

فررزانه‌پور با اشاره به بیداری انسانی به دنبال جریان فلسطین، گفت: امروزه علاوه بر کشورهای اسلامی شاهد یک حرکت جهانی تحت عنوان بیداری انسانی هستیم و یکی از مظاهر این بیداری ایجاد محافل علمی و آکادمیک جهان به خصوص در ایلات متحده آمریکا و در دانشگاه‌های اروپایی به نفع جریان فلسطین است.

وی با بیان اینکه غرب در موضوع دموکراسی؛ حرف از آزادی بیان، اندیشه و اجتماعات را می زند، گفت: اما امروز در مهد دموکراسی خبری از آزادی بیان نیست و تعدادی از دانشجویان به طرز وحشتناکی دستگیر یا محکوم می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: امروز حتی در کشورهایی که خیلی از دانشجویان آن مسلمان هم نیستند و دارای ادیان متعدد هستند، علیه رژیم صهیونیستی اسرائیل و اقدامات آن‌ها در غزه قیام هایی صورت گرفته است که نشان از بیداری اسلامی است.

فرزانه‌پور گفت: دانشجویان دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و کارکنان مراکز آموزش عالی، همبستگی خود را نسبت به آنچه در ۶۰ دانشگاه ایالات متحده آمریکا و تعدادی بیشتری در اروپا می‌گذرد اعلام کنند که یک اقدام شایسته و قابل توجه است.

وی این اقدام دانشجویان آمریکایی و اروپایی را رسوایی آزادی اندیشه‌ها در غرب عنوان و تصریح کرد: تجمع ما برای حمایت و پشتیبانی دانشجویانی است که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا دانشجویان و اساتید زیادی تحت ظلم قرار گرفته اند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند که شایسته نیست.

گفتنی است در پایان این مراسم بیانیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی قرائت شد.

کد خبر 1760844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha