ظرفیت‌های استان لرستان جهت رونق امور مساجد استفاده شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه ظرفیت قرارگاه‌ امور مساجد باید باعث شود که روز به‌روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم، گفت: از ظرفیت‌های استان جهت رونق امور مساجد به‌کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(۸اردیبهشت) در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهارداشت: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت رسانی کنیم.  

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: از بعد انقلاب یک سری تشکیلات، مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده که به‌غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به‌واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

مساجد بدون حضور جوانان و نوجوانان رونقی ندارد

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مساجد بدون جوانان و نوجوانان، بدون هیئت امنا، کانون‌ها و بسیج رونقی ندارد، عنوان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیل‌گری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

وی ادامه داد: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله و اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی نموده که تشکیل مرکز امور مساجد و قرارگاه امور استانی در راستای این مأموریت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان‌کرد: قرارگاه‌ امور مساجد باید باعث شود که روز به‌روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری این‌چنین جلساتی ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آنها را به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، گفت: در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی و تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف با جدیت  باید پیگیری شود.

نماینده‌ولی فقیه در لرستان بیان‌کرد: از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

کد خبر 1760707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha