جام باشگاه‌های کتابخوانی، جز برنامه‌های اوقات فراعت کانون‌های مساجد

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: تا به امروز ۲۰ کانون از مساجد استان اعلام آمادگی خود را برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت کردند که جام باشگاه‌های کتابخوانی نیز جز برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان ستاد استانی، گفت: طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌شود.  

وی افزود: این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علاقه‌های فردی و اجتماعی آنان است.

قادری گفت: آشنا کردن کودکان با فرهنگ مطالعه از سنین کودکی و همچنین فرهنگ کار تیمی از جمله اهداف راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: ثبت نام در ششمین جام باشگاه‌های کتابخوانی تا ۲۰ ام اردیبهشت ماه سال‌جاری تمدید شده است.

جام باشگاه‌های کتابخوانی، جز برنامه‌های اوقات فراعت کانون‌های مساجد

بهزاد رزاقی، معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه در سطح استان هزارو ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال بوده، گفت: تا به امروز ۲۰ کانون از مساجد استان اعلام آمادگی خود را برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت کردند که جام باشگاه‌های کتابخوانی نیز جز برنامه‌ها است.

وی افزود:  سطح بندی کانون ها از سال ۱۴۰۲ در ستاد در حال انجام است که سال قبل ۱۵۰ کانون مجری برنامه های اوقات فراغت بودند.  

رزاقی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی باید مسجد محور باشند، گفت: متاسفانه در این حوزه مربی متخصص نداریم که باید به این مورد توجه ویژه داشت.

رزاقی ادامه داد: همت و اراده جمعی برای اجرای طرح باشگاه جام کتابخوانی می‌تواند در توسعه کتابخوانی نقش داشته باشد.

جعفر جعفری، رئیس اتحادیه کتابفروشان استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: در شهرستان ارومیه ۲۸ کتابفروشی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۱ مورد در حوزه کتاب و ۴ مورد در حوزه کتاب های مذهبی فعالیت می کنند.  

وی با بیان اینکه تداخل صنفی مشکل اصلی کتابفروشی ها است، گفت: در شهری که تعداد کتابفروشی زیاد باشد نشان دهنده فرهنگ آن شهر است که باید به این موضوع اهتمام ویژه داشت.

کد خبر 1760705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha