۲۴۰۰مازندرانی جذب آموزش و پرورش می شوند

کمالی از جذب ۲هزار و ۴۰۰ردیف جذب در آموزش و پرورش مازندران خبر داد و گفت: سقف سن برای استمرار خدمت در آموزش و پرورش برداشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین کمالی-مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته معلم با نماینده ولی فقیه دردیار علویان با بیان اینکه آموزش و پرورش صرفا یک نهاد آموزشی نیست بلکه دستگاه تعلیم و تربیت مکلف به تربیت انسان برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف است، اظهار کرد: سه هزار و ۲۰۰مدرسه دولتی در استان فعالیت دارند.

وی از فعالیت ۷۰۰مدرسه غیر دولتی در استان با نظارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: حدود ۳۴هزار معلم و فرهنگی فعال در استان خدمت می کنند.

کمالی با بیان اینکه حدود ۳۷هزار همکار فرهیخته فرهنگی بازنشسته دراستان داریم که تکریم این قشر را برخود واجب میدانیم، گفت: سالانه حدود سه تا چهار هزار همکار فرهنگی در استان بازنشسته می شوند و علی رغم محاسبات برخی از کلاس ها با کمبود معلم مواجه می شوند که با قوت درحال جبران هستیم.

وی از تلاش برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر منویات رهبری استوار است در این خطه از شمال کشور خبر داد و افزود: تقویت فعالیت های پرورشی و باورها و ارزشهای دینی در مدارس نیز در دستور کار قرار دارد که باید مدارس مورد توجه داشته باشند.

کمالی با بیان اینکه عفاف و حجاب و اقامه نماز در مدارس استان مازندران خط قرمز است، گفت: ۵۰مدرسه استان به صورت پایلوت برای اجرای طرح عفاف و حجاب و اقامه نماز انتخاب شده اند که درحال پیگیری و برنامه ریزی هستیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم آموزه های دینی باید در باور دانش آموزان شکل بگیرد، افزود: سال گذشته ۸۰۰مدیر مدارس استان براساس شاخصه های سند تحول پایش و ارزشیابی شدند.

کمالی از تلاش برای عمومی شدن آموزش و پرورش خبر داد و گفت: جلب مشارکت خانواده و خیرین در امر توسعه و تجهیز مدارس و هنرستان ها را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۶۰ میلیارد تومان دولت سیزدهم برای توسعه هنرستان های استان تخصیص داد، ادامه داد: آموزش و پرورش استان برای انجام کار تربیتی کمبود نقدینگی ندارد اگر کار فرهنگی درست انجام نمی شود مطمئنا برخی از دست اندرکاران اراده ای برای کار فرهنگی انقلابی ندارند.

کمالی از تقویت مدارس دولتی خبر داد و گفت: توسعه مدارس معارف محور در دستور کار قرار دارد.

وی از توسعه مدارس هیات امنایی استان خبر داد و افزود: مدارسی با بهره گیری از ظرفیت سپاه و حوزه علمیه در سطح استان اداره خواهند شد.

کمالی بیان کرد: مازندران قرارداد آموزشی با شهرستان ها و مدیران مدارس بسته شد که سطح نمرات دانش آموزان اترقا یابد.

وی از رشد ۶۵درصدی ثبت نامه دانش آموزان در المپیادهای علمی خبر داد و گفت: ۳۹مدال کشوری شامل ۸طلا، ۱۶نقره و ۱۵برنز در المپیادهای مختلف کسب شد.

کمالی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ مدال طلای زیست شناسی توسط دانش آموز بابلی کسب شد، افزود: سال گذشته برنز جهانی ریاضی در استان مازندران کسب شده است.

وی یادآورشد: دانش آموز مازندرانی برای المپیاد جهانی ریاضی در ازبکستان انتخاب شد.

کمالی با بیان اینکه ۲۳رتبه زیر ۱۰۰ سال گذشته توسط دانش آموزان در کنکور سراسری کسب شد، افزود: مازندران در کشور رتبه دوم قبولی در کنکور را در اختیار دارد.

وی از جذب ۲هزار و ۴۰۰ردیف جذب در آموزش و پرورش مازندران خبر داد و گفت: سقف سن برای استمرار خدمت در آموزش و پرورش برداشته شد.

کمالی با اشاره به اهمیت تکریم مقام معلم بیان کرد: مدارس باید برای تکریم کادرآموزشی با همراهی اولیای دانش آموزان برنامه داشته باشند.

وی از انتخاب ۸۹معلم نمونه در استان خبر داد و گفت: ۹نفر از این تعداد نمونه کشوری معرفی شدند.

کد خبر 1760617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha