حمله پلیس برلین به چادر تحصن‌کنندگان طرفدار فلسطین نزدیک پارلمان

افسران پلیس برلین، چادرهای تحصن کنندگان طرفداران فلسطین نزدیک پارلمان آلمان با زور جمع کرده و به تحصن کنندگان حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، پلیس برلین شروع به برداشتن چادر تحصن‌کنندگان طرفداران فلسطینی کرد.

این چادرها توسط فعالان در خارج از ساختمان پارلمان زده شده بود تا از دولت بخواهند صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کند و به جرم انگاری جنبش همبستگی فلسطینی پایان دهد.

پلیس چادرها را برداشت و تظاهرکنندگان را به زور بیرون آورده و اطراف را برای جلوگیری از دسترسی دیگر معترضان بسته است. این امر پس از درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس در محوطه دانشگاه‌های آمریکا و تظاهراتی در دانشگاه ساینس پو در پاریس به عنوان بخشی از اعتراضات بین المللی برای محکوم کردن جنگ اسرائیل در نوار غزه و حمایت غرب از تل آویو رخ داد.

فعالان در برلین، این چادرها را در روز هشتم آوریل، همزمان با آغاز رسیدگی دادگاه بین المللی دادگستری به شکایتی که نیکاراگوئه علیه آلمان در مورد کمک های نظامی برلین به اسرائیل ارائه کرده بود، راه اندازی کردند.

گارا نصار، ترتیب دهنده این چادرها، گفت: ایده این بود که توجه آلمان‌ها و دیگران را به نسل‌کشی اسرائیل در غزه جلب کنیم.

نصار و ده‌ها تظاهرکننده روی زمین نشستند و شعارها و آهنگ‌هایی برای فلسطینی‌ها سر دادند، در حالی که پلیس از طریق بلندگو از آنها خواست که محل را ترک کنند.

در همین راستا، دانشجویان روز جمعه در اعتراض به جنگ غزه، ورودی های دانشگاه ساینس پو در پایتخت فرانسه را بستند و از دانشگاه خواستند اقدامات اسرائیل را محکوم کند.

درگیری‌ها بین پلیس و دانشجویان مخالف جنگ اسرائیل علیه غزه نیز روز پنجشنبه در دانشگاه‌های آمریکا ادامه داشت و پرسش‌هایی را درباره روش‌های خشونت‌آمیز مورد استفاده برای سرکوب اعتراض‌هایی که پس از دستگیری‌های دسته جمعی در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته افزایش یافته بود، ایجاد کرد.

کد خبر 1760579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha