جبهه درس دین شناسی می دهد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: جبهه کلاس عرفان شناسی، ملبس به لباس عرفانی شدن، کسب معارف اخلاقی و دینی بود که رزمندگان در جبهه علاوه بر وظیفه ای که در دفاع از دین و مملکت داشتند درس دین شناسی گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب یادواره شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و مراسم یادبود شهدای مدافع سلامت جنوب کرمان در جوار مرقد این شهید گمنام برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این یادواره، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: یکی از تفاسیر آیه ۱۲۲ سوره مبارکه توبه، امکان این که همه به جبهه، میدان های عملیات، خط مقدم دفاع از دین و مملکت بروند زیرا اگر همه بروند جامعه دچار اختلال می شود.

امام جمعه جیرفت افزود: باید از هر گروهی، مرکزی، محله ای، قشری و صنفی در جبهه حضور پیدا کنند تا رفع نیاز شود.

وی با اشاره به اینکه رزمندگانی که به جبهه می روند باید دین شناس شوند، خاطرنشان کرد: رزمندگان باید معجزات و آیات الهی را در دفاع ها، ضد حمله ها، عملیات ها و در نحوه شهادت همرزمان خود ببینند.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: شهدا در جبهه جنگ به یک عارف به تمام معنا تبدیل شدند، در صورتی که اگر جبهه نمی رفتند می بایست سال ها در کلاس های علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه درس بخوانند تا به این درجه برسند همچون شهید پایدار که در جبهه به مقام عرفان علمی و عملی رسیدند.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: جبهه کلاس عرفان شناسی، ملبس به لباس عرفانی شدن، کسب معارف اخلاقی و دینی بود که رزمندگان در جبهه علاوه بر وظیفه ای که در دفاع از دین و مملکت داشتند درس دین شناسی گرفتند.

 وی با اشاره به اینکه رزمندگانی که شهید شدند به رستگاری رسیدند، اضافه کرد: آن رزمندگانی که از جبهه برگشتند باید از عملیات ها، رشادت ها، معجزات الهی و از کمک های خدا، مدد امام زمان (عج) و فاطمه زهرا (س) برای مردم بازگو کنند.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه وظیفه رزمندگان بازگو کردن خاطرات شهدا و جبهه است، عنوان کرد: رزمندگان باید این خاطرات را بنویسند و یا به صورت شفاهی در چنین جمع هایی یا در جمع های دوستانه و خانوادگی بازگو کنند.

کد خبر 1760342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha